"שבר את החלון עם פטיש": כך חולצה בת שנה חולצה מרכב בבני ברק

אהרל'ה קליין ויחיאל ועקנין חובשים באיחוד הצלה סיפרו: "עובר אורח שבר את חלון הרכב של הרכב והוציא את הפעוטה מהרכב. הענקנו לה סיוע ראשוני ולאחר מכן היא פונתה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים

מתנדבי מד"א ואיחוד הצלה סניף גוש דן הוזעקו לרחוב הגר"א בבני ברק בעקבות דיווח על תינוקת שנשכחה ברכב.

עוברת אורח ערנית גילה את הפעוטה הנעולה וצעקה לעזרה. בן שמואל כהן, תושב ראש העין שעבד במקום סמוך רץ במהירות, ראה שהפעוטה אדומה ומזיעה וללא היסוס שבר את החלון. כוחות רפואת חירום שהגיעו למקום פינו את התינוקת כשהיא בהכרה מליאה.

ישראל אלמסי – מנכ"ל ידידים אשר שם לו למטרה למגר את תופעה המקרים הטראגיים של שכחת ילדים, שוחח עם בן שאמר לו:
"עבדתי בסמוך למקום כששמעתי צעקות של מישהו להביא פטיש. רצתי למקום ובלי היסוס שברתי עם היד את החלון. נפצעתי קצת ביד בעקבות השבירה".

ישראל הודה לו והבטיח כי לאור תושייתו יצרף אותו לארגון ויעניק לו ערכת פתיחה על מנת שהמקרה הבא, שלא יהיה, יוכל בקלות לפתוח את הרכב ללא צורך של שבירה ופציעה.

"בארגון ידידים" אומר אלמסי, "עובדים רבות להעלות המודעות בקרב ההורים והאזרחים להגברת הערנות בנושא. פתחנו בפרויקט של התבוננות עוברי אורח לרכבים על מנת שחלילה לא יישאר ילד נעול ברכב גם אם הורה שכח. אני שמח לראות שהמודעות עולה וכי עוברת האורח שמה לב לתינוקת. ב"ה המקרה הנ"ל הסתיים בשלום. אני קורא שוב להורים – אנא אל תשכחו, עשו לעצמכם סימנים ואל תסמכו על עצמכם. ולאזרחים – גלו ערנות, הביטו לרכבים חונים והציל חיים!"

 

הכוננים בסיוע צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ראשוני לתינוקת כבת 11 חודשים והיא פונתה בהכרה ובמצב יציב להמשך טיפול בבית החולים שיבא בתל השומר.

יצחק קינן – חובש מארגון הצלה שהגיע במהירות למקום, סיפר: "הגעתי למקום ומצאתי תינוקת כשהיא אדומה ולוהטת מחום. לדברי עוברי אורח ששברו את החלון, התינוקת שהתה בתוך הרכב כשעה וחצי. היא פונתה על ידי ניידת טיפול נמרץ להמשך טיפול בבית החולים. עובר האורח שניפץ את חלון הרכב נפצע באורח קל וטופל במקום".

אהרל'ה קליין ויחיאל ועקנין חובשים באיחוד הצלה סיפרו: "עובר אורח שבר את חלון הרכב של הרכב והוציא את הפעוטה מהרכב. הענקנו לה סיוע ראשוני ולאחר מכן היא פונתה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים כשהיא סובלת מאיבוד נוזלים וחשד למכת חום. עובר האורח ששבר את החלון נפצע באורח קל לאחר שנחתך בגפיו תוך חילוץ הפעוטה".

נחמן טובול דובר און ליין של איחוד הצלה מציין כי לאחרונה אירעו מספר מקרי שכחת ילדים בכלי רכב כשבחלקם למרבה הצער נקבע מוות. חשוב לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות ולא להשאיר ילדים או פעוטות בכלי רכב אפילו לא לרגע.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *