"שוקלים לאסור מפגשים עם סבא וסבתא"

 קבינט הקורונה מתכנס היום לדון בהרחבת ההגבלות על תושבי ישראל בשל העלייה באחוזי התחלואה. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי סיפר בריאיון לאולפן ynet על הדיונים של משרד הבריאות

קבינט הקורונה מתכנס היום לדון בהרחבת ההגבלות על תושבי ישראל בשל העלייה באחוזי התחלואה.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי סיפר בריאיון לאולפן ynet כי "אנחנו נמצאים בהתפרצות מוגברת", והזהיר כי אם תימשך המגמה – עלולים להיפגע יותר מבוגרים.

פרופ' לוי הזהיר כי משרד הבריאות שוקל לאסור מפגשים אצל הסבים והסבתות. "אנחנו מתירים ביקורים עם מבוגרים עם מסכות וריחוק, אבל אם נראה עלייה בתחלואה – איסור על מפגשים עם סבא וסבתא נמצא על השולחן".

לדברי מנכ"ל משרד הבריאות, "אנחנו רואים יותר חולים צעירים, אבל לאט לאט מסתמנת עלייה במבוגרים וזה יעלה את מספר החולים הקשים והנפטרים".

הוא אמר כי חייבים לצמצם את מספר הנוכחים באירועים ל-50 בני אדם לכל היותר, "הדיון אתמול לא הסתיים. אנחנו נבקש מניעת התקהלויות ככל שניתן. להקטין אירועים ל-50 איש, אני מבין את המשמעות, אבל האם אנחנו רוצים להידרדר לסגר גדול יותר? לגבי בתי הספר והקייטנות, המגמה היא להתיר, אנחנו דורשים ככל שניתן ללמד בקפסולות (קבוצות) עם פחות ילדים בכיתה".

"אנשים קצה נפשם במסכה", הוא מסביר ומזהיר כי "אנשים מתקהלים בלעדיה, וזה קו נרחב להידבקות. אנחנו חייבים לשמור על זה. במישור הממסדי, אין ברירה אלא לאכיפה מוגברת. אנחנו חייבים לזהות נדבקים ולנסות לבודד אותם. זהו שורש המחלוקת גם בקרב חברי הממשלה – כמה אנחנו יכולים להגביל בלי להכביד על הכלכלה".

עוד הוסיף כי "דיברנו על התקהלויות של עד 19 אנשים, זה כולל מניינים ובתי כנסת, חתונות ואירועים דומים עד 50".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *