שיא: 400 מיליון פתקי הצבעה יודפסו

התמודדותן של 43 הרשימות לכנסת ה-21 חייבה את וועדת הבחירות המרכזית להתארגנות מחודשת מנהלית ולוגיסטית, שכן שם לא ציפו לכ"כ הרבה מפלגות.

 

התמודדותן של 43 הרשימות לכנסת ה-21 חייבה את וועדת הבחירות המרכזית להתארגנות מחודשת מנהלית ולוגיסטית, שכן שם לא ציפו לכ"כ הרבה מפלגות.

בתוכניות העבודה של משרד הפנים לקראת הבחירות לכנסת ה-21 התבססו על גידול של 22% במספר הרשימות שיוגשו לבחירות לכנסת ה-21, דהיינו – 36 רשימות בהשוואה ל-26 רשימות בכנסת ה-20, ועל בסיס זה נגזרה תוכנית עבודה שחייבה רכישת ציוד הנידרש ל-10,400 קלפיות, קניית נייר להדפסות 306 מיליון פתקי הצבעה ל-36 רשימות, מארזי קלפיות וכל הכלול בהם, והכל על מנת להבטיח את טוהר הבחירות, לשיקוף אמיתי של רצון הבוחרים, והתנהלות התקינה ויעילה של מערכת הבחירות.

כידוע, בסופו של דבר נרשמו לבחירות לכנסת ה-21, 43 רשימות שמהווים גידול של 70% לעומת הבחירות לכנסת ה-20 בהם נרשמו 26 רשימות בלבד, גידול במספר הרשימות, חייב את ועדת הבחירות להתארגנות מחודשת מיידית עם סיום תהליך הגשת הרשימות.

ההתארגנות כללה תוספת בהצטיידות מיידית של הדפסת מאה מיליון פתקי הצבעה נוספים, והוספתם ל-10,400 מארזי הקלפיות שרובן כבר נארזו והוכנו למשלוח.

כמו כן, כתוצאה משינוי מספר הרשימות היה צורך בשינוי טפסי ניהול הבחירות, ושינוי בטפסי הפרוטוקולים של ניהול הקלפי ביום הבחירות. הוכפל משך הזמן לארגון ואריזה של כל קלפי. משקל הקלפיות הארוזות גדל מ-9.6 ק"ג ל-16.5 ק"ג, דבר שחייב התאמות עם חברות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *