שידור חוזר: דרעי בראיון למשה גלסנר

שר הפנים הרב אריה דרעי הבהיר בראיון למשה גלסנר ב'קול ברמה פלוס' כי גוש הימין ילך עד הסוף. לדבריו,"גוש ה-55 אמנם טוב לנו, אבל גם לליכוד. אם כל מפלגה הייתה מנהלת מו"מ קואליציוני לבד, הליכוד היה יכול למצוא את עצמו באופוזיציה"

שר הפנים הרב אריה דרעי למשה גלסנר ב'קול ברמה פלוס' הבהיר כי גוש הימין ילך עד הסוף. לדבריו,"גוש ה-55 אמנם טוב לנו, אבל גם לליכוד. אם כל מפלגה הייתה מנהלת מו"מ קואליציוני לבד, הליכוד היה יכול למצוא את עצמו באופוזיציה"

עוד הוסיף כי "ליברמן מיותר בכל קואליציה, גם כחול לבן מבינים זאת. אין שום יתרון שהוא נותן, הוא משקולת לכל ממשלה. גם באחדות הוא לא תורם כלום, רק גורם קשיים בחרמות שלו, ורוצה את תיק הביטחון. הוא בלחץ כי הוא מבין שהוא מיותר, ולכן מדברר את עצמו כל הזמן"

דרעי הוסיף עוד כי תשב עם לפיד,"אמנם אמרנו לפני הבחירות שלא נשב עם לפיד, אבל תוצאות הבחירות ברורות. אנחנו כפופים למרן ראש הישיבה ודבריו מחייבים אותנו. הכל אפשרי אם לפיד יסכים לשבת איתנו על בסיס שמירת הסטטוס קוו"

עם זאת, דרעי הבהיר כי "לא נתפשר במו"מ הקואליציוני בנושאי דת ומדינה. זו ממשלה שלא יכולה לעשות מהפכות. אני יכול להתפשר על תיקים, לא על עניינים הלכתיים. לציבור החילוני לא חסר כלום, אנחנו לא כופים עליו. יש כאן מתירנות אדירה, ואנחנו דואגים לקצת צביון יהודי במדינה"

דרעי הדגיש כי "רוב הסיכויים שנלך שוב לבחירות, למרות שזו הפקרות ביטחונית וכלכלית. אם תהיה מערכת בחירות נוספת – התוצאה תשתנה, מפני שהציבור הימני שהוא הרוב רואה כעת בדיוק מי זה כחול לבן ומי זה ליברמן".

"אני לא חושב שיש סיכוי לממשלת מיעוט. זו תהיה התאבדות עבור גנץ. מי שחושב שזה יגרום להדחת נתניהו טועה, זו המתנה הכי טובה לנתניהו. הוא יהפוך למושיע הימין. תשכחו מזה שהחרדים יזחלו לממשלה כזו. זו תהיה ממשלה קצרת ימים"

על גנץ אמר דרעי, "בני גנץ הוא איש ראוי ברמה האישית, הוא מסורתי באמת – לא משחק, עם אישיות ותכונות. אבל יש לו עוד הרבה מה ללמוד מנתניהו, בכישרון וביכולות. המתנה הכי טובה שהוא יכול לקבל, זה להיות שנה ליד נתניהו וללמוד ממנו"

"אנחנו מציעים לגנץ חלוקה שווה בממשלה ובקבינט, גם אם הוא יגיע בלי לפיד. אבל אני מאמין שצעד כזה יכול להיות רק אם בוגי יעלון וגבי אשכנזי יתמכו בו"

"הופתעתי מאוד מהחלטת בג"צ בעניין רון קובי".
גלסנר: אם שר הפנים לא היה חרדי ולא היו קוראים לו דרעי, התוצאה הייתה שונה?
"אני לא עונה על שאלות כאלו, לא בגלל שאין או יש לי מה לומר, אלא בגלל שצריך להיות ענייני"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *