שידור חי: בני גנץ במסיבת עיתונאים

בדקות אלו מקיים בני גנץ מסיבת עיתונאים, בו הוא מסביר את החלטתו לחבור לממשלת האחדות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שלישי) על סגר ביום העצמאות במתכונת הדומה למה שהיה בפסח ועל כך שלא תתאפשר הגעה לבתי העלמין ביום הזיכר
בדיון היום השתתפו שרי הביטחון, ביטחון הפנים, בריאות ותרבות, ראש המל״ל, מ״מ המפכ״ל, מנכ״ל משרד הבריאות, היועמ״ש לממשלה ומנכ״ל משרד הביטחון.

השנה לנוכח סכנת ההדבקה, לא תתאפשר ביום הזיכרון הגעה לבתי העלמין ולאתרי ההנצחה. המשטרה תסגור את צירי הגישה אליהם.

המשפחות השכולות נקראו לקיים בימים שנותרו עד יום הזיכרון, ביקורי התייחדות מצומצמים בבתי העלמין, בהתאם להגבלות הריחוק החברתי.

בנוסף, טקסי הזיכרון יתקיימו ללא קהל. כמו כן, יתקיימו טקסים סמליים בבתי העלמין הצבאיים בהשתתפות מספר קטן של חיילים ומפקדים ללא קהל, ואלה ישודרו לציבור במתכונת שיקבע משרד הביטחון.

אלי בן שם י"ור יד לבנים חיזק את החלטת הממשלה שהתקבלה: "הממשלה למעשה קיבלה את הצעת ארגון יד לבנים , לפיה משפחה שכולה (גרעינית בלבד) תוכל לפקוד את בתי העלמין ממחר עד יום ראשון הקרוב, כולל. בתנאים שנוצרו היה נכון לגלות קשב ואחריות כלפי המשפחות השכולות מאידך נכון היה לשמור על בריאותם של המשפחות השכולות , לציין מרבית ההורים השכולים חצו את גיל ה 70 והם נמצאים בקבוצות הסיכון והיה נכון לשמור על בריאותם. בכל בית העלמין יתקיים טקס בנוכחות 5 חיילים וקצינים ורב צבאי וחזן. כולי תקווה כי בשנה הבאה נוכל לשוב כולנו משפחות וחברים לנשק לבתי העלמין ביום הזיכרון ולהתייחד עם זכר הנופלים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *