שידור חי: ישראל נכנסת להסגר

במשטרה טוענים כי חלוקת הקנסות לא תחל בדיוק בשעה 17:00, עם כניסת ההנחיות לתוקף: בתדרוך לעיתונאים הבהירו גורמים במשטרה כי חלק מההגדרות עדיין בבירור

בשעה זו ישראל נכנסת להסגר – במשטרה טוענים כי חלוקת הקנסות לא תחל בדיוק בשעה 17:00, עם כניסת ההנחיות לתוקף: בתדרוך לעיתונאים הבהירו גורמים במשטרה כי חלק מההגדרות עדיין בבירור. "בחלק מהדברים עדיף לשאול את משרד הבריאות ולא אותנו. לפי התקנות האכיפה מתבצעת באמצעות קנסות מנהליים. אנחנו כותבים את ההנחיות, הן יבוצעו באמצעות שכל ישר ושיקול דעת".

"זה לא שבשעה 17:00 יתחילו לתת קנסות", טוענים גורמים במשטרה  ומתייחסים גם לתקנות  החדשות של הממשלה, "אנחנו גם קיבלנו את זה עכשיו ועוברים על זה, אנחנו נוציא עוד הבהרות, חשוב שיהיה את הבסיס. נתאים את ההנחיות למציאות. כמו שנהגנו עד היום, אנחנו מגיעים, מזהירים, מסבירים. לא כול האזרחים מכירים את כל ההנחיות. אין לנו מטרה לחלק קנסות. יש לנו קודם כל מדיניות הסברה".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הבהיר: "מדיניות האכיפה תהיה סובלנית ומכילה לאור המצב המיוחד והצורך להאבק יחד בהפצת הנגיף. המיקוד בימים הראשונים לאכיפת התקנות יהיה בהסברה לציבור". עוד אמר: "לאור המורכבות באכיפת התקנות, יש לתעד באמצעות מצלמות הגוף של השוטרים את מפגשי האזרח – שוטר בימים אלו. יש לחדד לציבור את החובה של נשיאת תעודת זהות / תעודה מזהה ביציאה מהבית בפרט בתקופה זו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *