איך מכשירים את דור העתיד של עולם השיווק?

מאז ומעולם מקצוע השיווק היה מהמקצועות הקשים ביותר והתובעניים ביותר. זה נכון, בסוף מקצוע השיווק מבוסס על כלל פשוט – עליך להבין מה הלקוחות והמשתמשים שלך צריכים, ועליך לספק להם זאת בזמן ובמקום בו הם מעוניינים בכך. ככל שתדע לעשות זאת בצורה מדויקת אך נרחבת יותר וככול שתעשה זאת יותר טוב מהמתחרים שלך – כך אתה תצליח יותר. זהו כלל פשוט איך על מנת להגשים אותו דרוש הרבה, הרבה מאוד

מקצוע השיווק הוא בעצם אומנות, ככזה הוא משלב גם מדע מדויק וטכניקה וגם יצירתיות. מקצוע השיווק דורש ממי שרוצה להגיע בו לפסגה לשלב גם יכולות אישיות הכוללות מחקר וניתוח וגם יכולות חברתיות הכוללות יכולת יצירת קשרים ועבודת צוות. ככה היה תמיד, אנשי שיווק טובים לא היה קל למצוא אף פעם. אבל היום מקצוע השיווק אפילו עוד יותר מסובך.

בעידן של היום התחרות הופכת גלובלית יותר ויותר. היום אתה יכול למכור לכל שוק בעולם מהמחשב בבית שלך, אך עליך לקחת בחשבון שכל העולם יכול למכור לשכן שלך מהבית שלו, ולא משנה אם זה בניו-יורק, ניו-דלהי או זימבבואה. בעידן של היום השווקים והפלטפורמות עוברים טרנספורמציה ללא הרף.  מה שהצליח בגדול אתמול, לא יצליח היום ואולי כבר מחר יהפוך לכישלון. פלטפורמות פרסום גדולות כמו פייסבוק וגוגל משנות את הכללים כל הזמן, פלטפורמות חדשות צצות בכל רגע ואחרות מאבדות רלוונטיות. בעידן של היום המשמעות של המרחק הפיזי בין המוכר לקונה הולכת ומצטמצמת כאשר בד בבד לקוחות מאבדים סבלנות ולא מוכנים לחכות. אל כך צריך להוסיף את הצורך במומחיות רבה יותר של אנשי השיווק של ימינו בתחומי המדע והטכנולוגיה. המשווק בשווקים החמים של היום, כדוגמת השוק הביוטכנולוגי, שוק הסייבר, שוק הפרסום מבוסס דאטה, שוק הרובוטיקה או שוק החלל משווק בשווקים עתירי ידע. השווקים הללו דורשים מאיש השיווק להבין את הטכנולוגיה לפעמים לא פחות טוב מהנדס המתכנת והמדען.

אז איך מכשירים משווק לתנאים כאלו?

במחלקה לשיווק טכנולוגי במכללה האקדמית ספיר מכשירים את דור העתיד של משווקי העלית של ישראל. הסטודנט מקבל במשך שלוש שנים של לימודים את כל הכלים שיאפשרו לו להתחיל את עבודתו כאיש שיווק בעולם הטכנולוגי והדיגיטלי, כאשר הדגש הוא על שילוב של למידה, דרך עשייה בחניכה והכוונה ומלאה.

למה הכוונה? השיטה בה דוגלת מכללת ספיר, למשל, היא שיטה של למידה תוך כדי עשיה והתנסות והיא הולכת ותופסת תאוצה במוסדות רבים להשכלה גבוהה המספקים הכשרה מקצועית.  

לפי ראיה זו, הסטודנטים לא רק לומדים איך לבצע מחקר שוק, אלא גם מבצעים מחקרי שוק בעצמם. הסטודנטים לא רק לומדים על כמה חשוב לייצר קשרים ואיך להתכונן לכנסים מקצועיים, אלא מבקרים בכנסים כבר במהלך הלימודים. המצטיינים שבהם אף מציגים בעצמם את המיזמים שלהם בכנסים מול קהל מקצועי. הסטודנטים לא רק לומדים על "פייסבוק", "גוגל" ו – "וורדפרס" בתיאוריה – הם מקימים במהלך לימודיהם אתרים בוורדפרס, מקדמים אותם בגוגל ואף מתאמנים על פרסום ממומן. הסטודנטים לא מסתפקים רק בתיאוריות וניתוח מקרי בוחן של מיתוג ותמחור, הסטודנטים שלנו מקדמים כבר בלימודים מיזמים משלהם ומשתלבים בפרויקטים ועסקים קיימים תוך כדי הלימודים.

לדעתנו, המטרה של מי שמכשיר סטודנטים להיות המשווקים של העתיד, היא לא רק לספק לסטודנט דיפלומה ותואר ראשון.  המטרה  שלו צריכה להיות הכשרה לעבודה בתחומי השיווק הטכנולוגיה השונים. לכן מי שמכשיר את הסטודנטים למקצוע השיווק במקצועות הטכנולוגיה והייטק צריך לדחוף את הסטודנטים להתברג בתעשייה כבר במהלך לימודיהם. בנוסף, עליו ללוות אותם גם לאחר שסיימו את לימודיהם כאשר הם עושים את צעדיהם הראשונים בתעשייה.

לדעתנו הרוח הזו, היא הרוח היחידה שיכולה להביא את הסטודנטים של היום להיות אנשי השיווק המובילים בעולם הדיגיטלי והטכנולוגי של המחר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *