סיון רהב מאיר בראיון ל'אקטואליק': "אני פחות הטיפוס שיעשה פאזלים עם הילדים"

לנשים רבות מהווה אשת התקשורת סיון רהב מאיר סמל של ניהול משפחה לצד ניהול קריירה ענפה. כעת, כשהיא מוציאה עם בעלה ידידיה מאיר את ספרם החדש, היא מתפנית להסביר ל'אקטואליק' איך עושים את זה

בימים אלה יצא ספרם החדש של בני הזוג סיון רהב מאיר וידידיה מאיר, "סולם יעקב".

סיון רהב מאיר, אשת תקשורת, נשואה לידידיה מאיר, אמא לחמישה, מתגוררת בירושלים. בראיון ל'אקטואליק' היא מדברת על חיי היומיום שכולנו עסוקות בהם, על קריירה, אמהות ודברים שלמדה במשך שנים מהשהייה במחציתו של הרב יעקב אדלשטיין זצ"ל, עליו הוציאו השבוע את ספרם החדש.

מדוע חשבתם להוציא ספר דווקא על הרב אדלשטיין זצ"ל?

"זה לא שהתבלטנו בין כמה נושאים. היה לנו ברור שאנחנו רוצים להנציח את הרב בצורה משמעותית. בהלוויה שלו היו כ-70 אלף איש, מאוד שונים ומגוונים. הרגשנו צורך להסביר את החוויה הזו לעצמנו, וגם לאחרים. גם בשבעה שמענו סיפורים יוצאי דופן, ורצינו לכתוב אותם ולספר אותם. הנכד של הרב, ראובן ויסקי, הוא שיזם את מהלך הוצאת הספר. כולנו עבדנו יחד כדי שלפני פסח תשע"ט, הספר יוכל להגיע לשולחן החג והשבת של אנשים".

"סולם יעקב", הספר על הרב יעקב אדלשטיין זצ"ל

הייתה לכם היכרות אישית עם הרב?

"כן, גרנו ברמת השרון שש שנים וזכינו להיכרות עם הרב, להתפלל איתו בבית הכנסת גאולת ישראל, לראות אותו בדרשות שבת הגדול ושבת תשובה, לזכות לראות את ההתנהלות היומיומית שלו בשיעור המסורתי שהעביר בימי רביעי, וללמוד בעיקר בחמש הדקות שלפני השיעור ואחרי השיעור – את היחס שלו לכולם, את היחס לתינוק, לזקן, לאישה אחרי לידה… כל מפגש איתו היה לימוד".

סיון, איך את מצליחה לשלב בית-קריירה-משפחה-ילדים?

"מי אמר שאני מצליחה?… אני מנסה. כולנו מנסות ומנסים. השבת נותנת לי הרבה כוחות כמובן, ואנחנו משתדלים לקחת את הילדים איתנו ולערב אותם במה שאנחנו עושים. הילדים הגדולים יותר בעניינים, זה חלק מזמן האיכות איתם. אני פחות יושבת על הרצפה ועושה פאזלים, אני מודה, אבל אני כן משתדלת לתת חוויות מתוך העולם שלי, שגם מעשירות אותם. כמובן שאין לי איזו נוסחת פלאים, איזה קסם. למדתי מחמותי זיווה מאיר, שהיא מנחת הורים, שעצם הידיעה שמה שאת עושה בבית זה חשוב, זה יקר, זה קדוש – נותנת המון כוחות. יש הרבה משמעות לכל סנדביץ' שאת מכינה".

פסח הוא חג החירות. ספרי לנו על סיפור אחד על פסח מתוך הספר.

"בערב פסח היו פקקים גדולים ברחוב סוקולוב ברמת השרון. רבים מהנהגים צפרו והתעצבנו, אבל הרב אמר לנהג: 'איזה יופי, עם ישראל, עם קדושים, בטח כולם עסוקים בהכנות לקראת הפסח'… רמת השרון אינה עיר דתית, אבל הוא ידע לראות איך כולם מתכוננים לחג, איך יש דריכות והתרגשות. זה סיפור קטן אבל הוא מלמד אותנו איך להסתכל על החיים, איך גם פקק תנועה יכול להיות בעל משמעות רבה. גם אנחנו יכולים להסתכל ככה על הניקיונות, האריזות, ההכנות, במבט חיובי".

האם יש משהו שלקחת מהרב לחייך האישיים?

"בטח, המון. הספר הוא מדריך לעבודה עצמית, לשיפור אישי בכל התחומים – המידות האישיות, חינוך ילדים, זוגיות, התמודדות עם משברים. נראה לי שכל אחד מאיתנו חי לפי מה שחושבים עליו. בתכלס, אכפת לנו נורא מה יגידו עלינו שם, או פה, או החבר'ה האלה, או החבורה ההיא. אצל הרב אדלשטיין – באמת היה אכפת לו מה הקב"ה חושב עליו, וזהו. בלי שיקולים של מה יגידו ומה יאמרו ואיך יחשבו. זה היה כיף לעסוק בחומרים כאלה ובתכנים כאלה, בפרט בזמן הבחירות".

קוראי "אקטואליק" יכולים להזמין את הספר במחיר מיוחד. היכנסו לאתר "ידיעות ספרים".

https://www.ybook.co.il/book/7501/ 

הקישו את קוד הקופון – הקוד הוא 1000 – וקבלו את הספר במחיר הנחה מיוחד, כולל שליח שיביא אותו חינם לנקודת איסוף ליד ביתכם.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *