שקד: "יש לנו חלון הזדמנויות עם טראמפ"

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד אמרה היום בכנס ג'רוזלם פוסט בניו יורק כי, "לישראל אסור להסכים להקמת מדינה פלסטינית ממערב לירדן. מדינה כזו תסכן את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ותאיים על הנכסים האסטרטגיים של ישראל

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד אמרה היום בכנס ג'רוזלם פוסט בניו יורק כי, "לישראל אסור להסכים להקמת מדינה פלסטינית ממערב לירדן. מדינה כזו תסכן את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ותאיים על הנכסים האסטרטגיים של ישראל.

ניהול שיחות על מנת לשפר את היציבות הכלכלית באזור זה דבר חיובי. אני מאמינה שיש פוטנציאל גדול בתחום הזה ולישראל יש הרבה מה לתרום לכל האזור. אבל לישראל אסור לעשות כל ויתור מדיני או ויתור על שטח. ישראל צריכה ליישם את החוק הישראלי באזור C. פגשתי את השגריר פרידמן בכנס של אנשי ימין לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב. נאמר לי אז שאם טראמפ יזכה בבחירות פרידמן יהיה השגריר. כשפגשתי אותו הבנתי שהנשיא לא יתמוך בכל הפרדיגמות הישנות של מחלקת המדינה וישנה הזדמנות אמיתית לשנות את המזרח התיכון לטובתינו. אסור לפספס את חלון ההזדמנות הנדיר שנוצר לנו לקביעת עובדות בשטח.

אנו מעריכים את המאמץ של הנשיא טראמפ להפוך את המזרח בתיכון למקום בטוח יותר. הנשיא עשה שלושה צעדים אסטרטגיים חשובים לישראל- נסיגה מעסקה גרעין רעה עם איראן, העברת שגרירות ארה"ב לירושלים והכרה בגולן כשטח ישראל. אני רוצה לנצל הזדמנות זו כדי להביע את תודתינו לנשיא על החלטתו החשובה ועל מחויבותו".

איילת שקד התייחסה לסערה המשפטית שפרצה שבוע שעבר ואמרה:"ישראל היא דמוקרטיה, לא אנרכיה. היא שייכת למועדון מאוד אקסקלוסיבי של 21 מדינות שהוקמו כדמוקרטיות, ויש לנו מסורת דמוקרטית מוצקה. על ממשלת ישראל ואזרחיה לציית לפסיקת בית המשפט גם אם אינם מסכימים עמם, כמו גם לחוקי הכנסת. גם אני כשרת המשפטים ביקרתי לעתים קרובות את פסקי הדין.

פעלתי כדי למנות שופטים שמרנים – מיניתי שישה שופטים לביהמ"ש העליון ועוד 330 שופטים לכל הערכאות. היום השופט סולברג הוא לא קול בודד ויש שופטים שמרנים נוספים לצדו. בכנסת הבאה, עלינו לחוקק את חוק יסוד החקיקה, הכולל גם את 'פסקת ההתגברות'. מערכת המשפט צריכה להבין שחוק יסוד החקיקה יחזק את אמון הציבור במערכת ומוטב שהיא תתמוך בכך".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *