שרון אלרעי פרייס: 180 חולים קשים נטלו קודם את החיסון

ראש אגף שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס גילתה בתדרוך לכלי התקשורת כי חולים רבים שנטלו את החיסון מאושפזים במצב קשה בבתי החולים

ראש אגף שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס גילתה בתדרוך לכלי התקשורת כי חולים רבים שנטלו את החיסון מאושפזים במצב קשה בבתי החולים: "עברנו את רף ה-1,000 חולים קשה וקריטי שמאושפזים, 17% מהם שזה 180 בני אדם במצב קשה, למרות שהם כבר אחרי מנת חיסון ראשונה".

4500 חולי קורונה נמצאו חיוביים לאחר החיסון. מהם 375 אושפזו. מקרב המאושפזים 244 אושפזו בשבוע הראשון לאחר החיסון. 124 בשבוע השני ושבעה יותר מ-15 יום מהחיסון.

"מספר המאומתים הגיע לשיא חדש", אמרה ד"ר אלרעי-פרייס בפתח דבריה. "עברנו את ה-9,000 חיוביים. מעולם לא היה נתון כזה. יש התחלת מגמה במקדם ההדבקה, אבל כל מקדם הדבקה של מעל 1 מצביע על התפשטות. עברנו את הרף של 1000 חולים קשים וקריטיים בבתי החולים, 17 אחוז מהם כבר קיבלו מנת חיסון אחת".

ראש אגף שירותי בריאות הציבור ציינה כי החלה מגמה של ירידה במקדם ההדבקה שעומד על 1.17. " אין ספק שחלק מהעלייה בתחלואה נובעת מהמוטציה הבריטית"

כל הנתונים שעליהם אנו מסתכלים, כמו גם כמות האנשים שחלו אחרי שקיבלו מנת חיסון אחת, לא מפתיעים אותנו כי חייבים לקבל את מנת החיסון השנייה ולא לוותר עליה".

מנגד, ראש מטה 'מגן ישראל' תומר לוטן אמר בראיון ל'כאן': "אנחנו בשיאו של הגל השלישי, ייתכן שנצטרך להאריך את הסגר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *