שר המשפטים אמיר אוחנה החליט – עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג תכהן כמ"מ פרקליט המדינה

היום (ג') שר המשפטים אמיר אוחנה הודיע כי בחר במשנה לפרקליטת מחוז מרכז, עו"ד אורלי בן ארי גינזברג לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה. שר המשפטים אמיר אוחנה: "לאחר מספר פגישות, התייעצויות ושיחות שהיו לי עם גורמים שונים ובהם: נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ והיועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט – קיבלתי החלטה.

סעיף 23א (ב) לחוק שירות המדינה (מינויים), התשע"ט – 1959 מורה כך: "נתפנתה משרתו של נושא משרה או נבצר ממנו להשתמש בסמכותו או למלא את תפקידו, רשאי השר שעם משרדו נמנית המשרה (בסעיף זה – השר), בהתייעצות עם נציב השירות, להטיל על עובד מדינה אחר למלא את התפקיד, לתקופה שלא תעלה על שלושה חודשים".

כל המועמדים עימם נפגשתי הם בעלי רקע עשיר וניסיון רב בפרקליטות, ומוכשרים הן בפן המקצועי והן בפן הניהולי. *התרשמתי מאוד מכולם, כל אחד ומעלותיו, ואני רוצה להודות להם על הנכונות לשאת בתפקיד רב האחריות, בעיקר בתקופה מאתגרת ומורכבת זאת שעוברת על הפרקליטות. החלטתי כי עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג, המשנה לפרקליטת מחוז מרכז – היא שתמלא את מקום פרקליט המדינה היוצא.

אורלי מכהנת כ-28 שנים בפרקליטות בשורה של תפקידים. היא בעלת ניסיון רב ועשיר בתחום הפלילי ובתחום הביטחוני, בוגרת המכללה לביטחון לאומי, בעלת תואר שני במדעי המדינה (ביטחון לאומי) ותארים ראשון ושני בהצטיינות במשפטים. מכהנת בהתנדבות כראש הרכב בבית הדין הארצי למשמעת של לשכת עורכי הדין ובמשך שנים שימשה כראש הפורום הביטחוני של פרקליטות המדינה.

להלן חלק מדברי השבח להן זכתה עו"ד בן-ארי גינזברג לאורך השנים האחרונות גם מפרקליט המדינה היוצא, שי ניצן: "פרקליטה חכמה, יסודית, מנוסה מאוד, חרוצה ורבת פנים. במהלך השנים טיפלה בתיקים ובנושאי רוחב רבים הקשורים לתחום הביטחוני והיוותה ומהווה בת סמכא בקנה מידע ארצי בתחום זה. גב' בן-ארי מתפקדת כראש הפורום הביטחוני בפרקליטות המדינה ועוסקת הן בניהול ברמת המחוז, הן בטיפול בתיקים בטחוניים ואחרים חשובים ביותר והן בקידום נושאים רוחביים במסגרת הרחבה של פרקליטות המדינה. בשל נסיונה הרב ומומחיותה בתחום הביטחוני מילאה תפקיד מפתח בגיבוש חוק המאבק בטרור שהתקבל בכנסת… גם תפקידים אלה ממלאת על הצד הטוב ביותר, תוך שילוב אמות מידה מקצועיות גבוהות והתעמקות בתחומי ידע משפטיים מגוונים, ראייה מערכתית ותפיסה ערכית של האינטרס הציבורי, ויכולות חניכה וניהול של פרקליטים הכפופים לה".

בהזדמנות נוספת כתב: "פרקליטה חרוצה מאוד, מוכשרת, בעלת תפיסה משפטית מרשימה, בקיאות רבה בפסיקה, ובעיקר – שכל ישר. טיפולה בעניינים המשותפים בהם עסקנו התבטא ביסודיות רבה, בדבקות ובמסירות, בניתוח משפטי, בכושר אנליטי וביכולת להגיע לתוצאות. עיקר מומחיותה הינו כמובן בתחום הפלילי – בו ניהלה הליכים רבים מאוד בבתי המשפט המחוזיים ובבתי משפט השלום, ובו הנחתה פרקליטים רבים שפעלו תחת פיקוחה האישי והמסור. אולם אורלי עסקה גם בנושאים רגישים בתחום המנהלי… ובנושאים אלה גם כן פעלה בחכמה, ברגישות, ובאורח מסור ויסודי. אורלי הינה בוגרת קורס המנהלים של המשרד והיא ניהלה פרקליטים בפועל, וידה רב לה גם בתחום האקדמי – כבעלת תואר מתקדם בלימודי המשפטים וכמרצה באוניברסיטת תל אביב. מעבר לכל, אורלי הינה גם בעלת מזג נעים והליכות נעימות".

השופט אורי שהם, לשעבר הפצ"ר ושופט ביהמ"ש העליון וכיום נציב התלונות על השופטים: "גיליתי תובעת מקצועית, מוכשרת, בעלת ידע כללי רחב והיכרות מעמיקה עם החומר הרלוונטי למשפט. עו"ד בן-ארי ניחנה במזג נוח, והיא נעימת הליכות אך זאת מבלי להתפשר כהוא זה על האינטרס הציבורי ועל הצורך באכיפת חוק, ולעתים במיצוי הדין. הפגינה כבוד כלפי בית המשפט, ונהגה לכבד את ב"כ הצד שכנגד, תוך הפגנת קולגיאליות מקצועית כלפיהם. הפגינה תמיד אמינות ויושרה רבה, בצד יכולת חקירה והבעה בכתב ובע"פ. הופעותיה בבית המשפט זכו להערכה רבה, הן על ידי חבריי (בתיקי הרכב) והן על ידי, בכל מגוון התיקים. מתוך עיון בתפקידים הרבים שביצעה ותחומי האחריות המונחים על כתפיה, אני משוכנע כי מדובר במועמדת מצוינת".

השופט פרופסור עודד מודריק, סגן נשיא (בדימוס) של בית המשפט המחוזי תל אביב: "תובעת מוכשרת ביותר, טובת דעת ורחבת אופקים. התנהלותה כבאת כוח המדינה מאופיינת באסטרטגיית פעולה מחושבת היטב; ייצוג נאמן ונחוש דעת של אינטרס הציבור באכיפת החוק; אמינות, יושרה וכבוד כלפי בית המשפט. כל אחד מן האפיונים הללו כולל בחובו רכיבים שונים כגון: כשרי ניתוח משפטי, חקירה, ביטוי והבעה, דיוק, יעילות, עמידה בלו"ז, התנהלות כלפי בעל דין יריב ועוד. בכל אחד מאלה ראויה עו"ד אורלי בן-ארי להערכה גבוהה מאוד. אין תמה שביד פרקליטה מיומנת זו הופקד ניהול התביעה במשפטים מורכבים רבים, מהם כאלו שהוליכו לפריצת דרך מסוימת. זכורים לי משפטים פורצי דרך כאלה ובהם עשתה מלאכת מחשבת של הובלת התביעה".

השופט חאלד כבוב, סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א: "עורכת דין מבריקה ובולטת… ניחנת בכישורים מקצועיים-משפטיים ראויים ויוצאי דופן: מחד, יסודיות ניתוח אנליטי ומעמיק של סוגיות משפטיות מורכבות, טיעון ענייני, תמציתי וקולע לסוגיות משפטיות מגוונות. מאידך, יושרה אישית, הגינות, אישיות נעימה, התנהלות מכובדת מול עמיתיה ומול בית המשפט. עו"ד בן-ארי זוכה להכרה מקצועית גבוהה ביותר, זאת על רקע נסיונה רב השנים בניהול תיקים בניהול פליליים מורכבים ומסובכים תוך הפעלת שיקול דעת וחריצות ראויים, תוך הוספת כבוד רב לפרקליטות ולמדינה, כמי שייצגה את האינטרס הציבורי בצורה המכובדת ביותר. הכרתי את עו"ד בן-ארי גם במסגרת לימודי תואר שני באוניברסיטת בר אילן שם אני מרצה זה כעשור שנים. כדרכה וכמנהגה בלטה כסטודנטית המצטיינת במחזור בידענותה, שקידותה, רצינותה, וכן ניתוחיה המשפטיים היסודיים ובעלי עומק לא אופייני".

השופט מנחם פינקלשטיין, ס"נ ביהמ"ש המחוזי מרכז: "עו"ד בן-ארי מופיעה בבית המשפט בדרך הראויה לשבחים רבים. היא מפגינה יכולת מקצועית גבוהה, שליטה מירבית בחומר, ומייצגת בדרך נאמנה, מכובדת, ואף אמיצה את אינטרס הציבור באכיפת הדין. עמדותיה מאוזנות ובוגרות, ושיקול דעתה זהיר ואחראי. היא גם ידעה לעמוד על דעתה בתקיפות נעימה, שעה שהצעותיו של בית המשפט לא נראו לה. עו"ד בן-ארי חכמה, חריפה, ומבחינה בין עיקר לטפל. היא מתנסחת היטב, ואינה מרבה בלהג עקר. מלאכת החקירה נהירה לה היטב. בהופעותיה ניכרים ניסיונה הרב וכן יכולתה לקבל החלטות. עו"ד בן-ארי מילאה ותמשיך למלא תפקידים חשובים ואחראיים, ובהם תפקידי הובלה והנחייה של פרקליטים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *