תאילנד – אחת המדינות הידידותיות ביותר לשומרי כשרות

הרבה מטיילים לא יודעים, אבל מדינת תאילנד נחשבת לידידותית מאוד לשומרי כשרות. כמעט בכל מחוז או עיר, יש נציגות של בית חב"ד – הדבר מאפשר לישראלים שאוכלים אוכל כשר, להתארח, לאכול, להרגיש תחושת שייכות וחמימות, לעשות קידוש בשבת עם מטיילים ישראלים נוספים, להיעזר בשעת צרה, לקבל הכוונה במקום ולמצוא פינה חמה ישראלית בלב תאילנד

אם אתם מתכננים טיול ארוך באזור, דעו כי טיסות לתאילנד אורכות כעשר שעות והן ארוכות אך ישירות. וכדי שתמצאו עוגן ישראלי עם נחיתתכם במדינה הזה, הכנו עבורכם מספר בתי חב"ד המפוזרים ברחבי תאילנד שיעזרו לכם להתאקלם בקלות.

בית חב"ד בצ'אנג מאי

ממוקם קרוב לשוק הלילה בעיר. הוא מציע למטיילים הישראלים שפוקדים את העיר מידי שנה, מקום חם, בית כנסת בו עורכים תפילות,  שיעורי תורה קבועים, שיחות על התרבות היהודית ועל נושאים גשמיים ורוחניים ועוד. במקום יש מסעדה כשרה שנקראת The Kosher Place, המגישה מאכלים מהמטבח הישראלי, התאילנדי והאסייתי – ניתן להזמין אוכל ארוז בקירור למטיילים שרוצים צידה לדרך.

בסופי שבוע, בערבי שישי ובשבתות, בית חב"ד עורך סעודות כיד המלך עם אווירה שמחה ואנרגטית ומזמין ישראלים ותיירים מכל רחבי העולם, להצטרף, להנות מהמטעמים ומהאווירה המופלאה.

שעות פתיחה: 9:00-23:00, כל ימות השבוע.

כתובת: a189/15 Chang-klan Rd., Chiang-Mai

בית חב"ד בבנגקוק

לפני המון שנים, בית חב"ד בבנגקוק היה יחסית צנוע וקטן אך עדיין הספיק לארח כמות גדולה של מטיילים שהיו מגיעים לטיולים ארוכים או לחופשה מפנקת. היום, כל מבקרי בית חב"ד בבנגקוק נהנים ממקום גדול ומרווח ובו ארבע קומות המכילות: בית כנסת גדול (בקומה השנייה) בו נערכות תפילות ושיעורי תודה מידי יום, מסעדה כשרה המגישה מאכלים ישראליים אותנטיים, אולם אירועים, עמדת טלפון (ללא תשלום) עם שיחות לארץ, עמדות אינטרנט בחינם, חנות עם מוצרים שונים כמו: מפות, מצפנים ועוד, עמדה למטיילים שמקבלים מכתבים מהבית וספריה מלאה בספרי קודש ויהדות לשימוש כל המבקרים.

הרב שאחראי על המקום הוא הרב וילהלם שמקבל את כל אורחיו בפנים מאירות ועם נתינה גדולה. המקום נמצא באזור הקוואסון ונחשב לאחד מבתי החב"ד המרשימים ביותר במזרח. בסופי שבוע, בערבי שישי ובשבתות, נערכת הדלקת נרות גדולה, סעודות מושקעות וטקס קבלת שבת מרגש הכולל, אוכל כשר רב, אווירה מרוממת עם תחושת שייכות וחמימות.

שעות פתיחה: 09:00-24:00

כתובת: 96 Ram Buttri Rd. Banglamphuu, Bangkok

בית חב"ד בפוקט

הקהילה היהודית בפוקט נחשבת לפופולרית מאוד. המוני ישראלים מגיעים אל העיר ואוהבים תמיד להיות בקשר ולדבר עם ישראלים אחרים. לכן, בית חב"ד בפוקט הפך עם השנים למקום אליו מגיעים מטיילים מידי יום, בה הם נהנים ממסעדה כשרה המגישה מאכלים תאילנדיים וישראליים.

כמיטב המסורת של בית חב"ד, גם בפוקט יש פינה מיוחדת למטיילים עם מפות, ספרי מטיילים, טלפון עם שיחות לארץ ולביצוע שיחות מקומיות ללא תשלום, אינטרנט חופשי, פינת קפה מפנקת ועוד. במקום יש כמובן בית כנסת, בו נערכות מידי יום שלוש תפילות, בסופי השבוע צוות בית חב"ד מזמין את כל המטיילים לערוך ארוחת שישי כהלכתה. דבר שקורה גם בתקופות החגים. בסופ"שים ובחגים, בית חב"ד מלא עד אפס מקום במטיילים ישראלים, עם אווירה ישראלית שאין שניה לה. המיקום של בית חב"ד בפוקט נמצא באזור הצפוני של רחובThit  Rat-U.

שעות פתיחה: 10:00-22:00

כתובת: Thit  Rat-U

בית חב"ד בקוסמוי

האי המבוקש בדרום תאילנד, קוסמוי, מפעיל בית חב"ד מושקע מאוד. במקום יש שתי מסעדות ייחודיות ומפורסמות באי, אחת מבניהן מגישה מאכלים בשריים כשרים והשנייה מאכלים חלביים כשרים. שתי המסעדות הכשרות מבית חב"ד נחשבות לטובות ויוקרתיות.

התפריט מגוון ואיכותי: מנות של דגים טריים שמגיעים היישר מהחוף הקרוב, טוסטים ביתיים, מלאווח, סמבוסק, בורקסים, מאפים שנאפים במקום, פיצות וכדומה. מטיילים רבים שמבקרים בקוסמוי, לא מפספסים ביקור גם בבית חב"ד, לא רק בגלל המאכלים הביתיים הטעימים אלא גם בגלל הפינה המיוחדת למטיילים בה הם יכולים להוציא שיחות טלפון מקומיות ובינלאומיות הביתה ללא תשלום, אינטרנט חופשי ובשפה העברית וחנות המוכרת מוצרים מישראל. ניתן להשתתף בתפילות בבית הכנסת המקומי, להצטרף לארוחות שישי ושבת ולהיעזר בכל דבר ועניין בצוות בית חב"ד.

שעות פתיחה: 10:00-22:30

כתובת:  39/8 Bophut Surrattanni Chaweng Beach

בית חב"ד בקופנהגן

בלב העיר קופנהגן קיים מרכז יהודים גדול, בו יש בתי כנסת גדולים ורבים שמקיימים תפילות בימי חול, בשבתות ובחגים. צוות בית חב"ד מספק למטיילים ארוחות כשרות בשפע במהלך השבוע וגם בסופי שבוע בעת ארוחות שישי ושבת. מטיילים שומרי כשרות, לרוב נשארים בסופי שבוע באזור בית חב"ד ואף מזמינים מקום מראש לארוחות.

בית חב"ד מציע למבקרים עמדת מטיילים, שם הם יכולים לבצע שיחות טלפון הביתה, אל ההורים ואל החברים בקרבת מקום ללא תשלום, לגלוש באינטרנט בחינם ולרכוש ציוד נוסף, במידת הצורך מחנות ישראלית שנפתחה במיוחד למטיילים ישראלים.

שעות פתיחה: 10:00-22:30

כתובת: Ole Suhrs Gade 10, 1352 København

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *