תאילנד: מאות משפחות ישראליות נעקצו במאות אלפי דולרים

אחרי שדיווחו להם שזכו בהגרלת לוטו. "הם שלחו לי כרטיס שבו הראו לי את הזכייה", מספרת צעירה שנעקצה ב- 30 אלף שקלים

עוקץ תאילנדי חמור ארע לאחרונה וגרם למאות ישראלים שנפלו בפח כאשר דיווחו להם שזכו ב-700 אלף דולר.

"קיבלתי הודעה שזכיתי בסכום של 700 אלף דולר", ספרה אלין ל'מאקו', "הבנתי שההגרלה הייתה בתאילנד והשם שלי עלה. שאלתי בתמימות מה אני צריכה לעשות כדי לקבל את הכסף. הם הציגו לי כרטיס שבו כתוב השם שלי עם סכום הזכייה. האמנתי להם שבאמת זכיתי. רציתי לעזור למשפחה שלי, במיוחד בתקופת הקורונה שהמצב הכלכלי קשה בבית. הם ביקשו אשלח להם 2,000 דולר כדי שישחררו עבורי את הכסף ויטפלו בכל מה שנוגע לענייני מיסוי".

היא שלחה באמצעות להם את הכסף באמצעות 'ווסטרן בנק'. היא קיבלה אישור שהכסף התקבל אבל הנוכלים לא הסתפקו בכך והמשיכו לספר לה שהיא צריכה לשלוח להם עוד 3,000 דולר כדי שעו"ד מטעמם ידאג לקבל את המסמכים הרלוונטיים להעברת הכסף לחשבון הבנק שלה.

אלין העבירה לחברי רשת הנוכלים למעלה מ-8,000 דולר. "אלו היו כספים שחסכתי מעבודות שבהם עבדתי, הלוואות מהורים וחברים", הסבירה. "היה ברור לי שאני הולכת לקבל 700 אלף דולר ולהחזיר הלוואות.

כל פעם שהם ביקשו עוד 500, ועוד 1,000 דולר שלחתי. אחרי כמה שבועות כשביקשתי להעביר את כל הכסף שלי לחשבון הבנק אחרי שכבר קיבלתי את כל האישורים מהם ששילמתי הכול לשחרור הכסף הם נעלמו. ניתקו מגע. ניסיתי ליצור קשר איתם אבל הם לא ענו ואז הבנתי שעקצו אותי. נפלתי בפח".

אלין, חוששת עד היום לספר להוריה שנעקצה על ידי חבורת נוכלים ושהכסף שקיבלה מהם התאייד. "אני מתביישת לספר שעקצו אותי, שהייתי טיפשה שרימו אותו ב-25 אלף שקלים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *