תופעות הלוואי החמורות שפייזר לא חשפה על החיסון

ה"דיילי מייל" הבריטי מדווח על כמה נסיינים שהתראיינו וסיפרו על חוויותיהם בניסוי של חברת פייזר. לפי העדויות שלהם, החיסון גרם להם תופעות לוואי לא פשוטות

ה"דיילי מייל" הבריטי מדווח על כמה נסיינים שהתראיינו וסיפרו על חוויותיהם בניסוי של חברת פייזר. לפי העדויות שלהם, החיסון גרם להם תופעות לוואי לא פשוטות.

בתחילה התראיינה, קארי, בת 45 ממיזורי, היא קיבלה את המנה הראשונה של החיסון בספטמבר ואת השנייה באוקטובר. היא מספרת כי לאחר המנה הראשונה היא סבלה מכאבי ראש, חום גבוה וכאבים בגוף, תסמינים שדומים לאלה המופיעים לאחר חיסון השפעת. אך שלאחר המנה השנייה, התסמינים החמירו.

גלן דשילדס, 45,שהשתתף בניסוי הקליני והתראיין ל"דיילי מייל", דיווח כי התסמינים היו חמורים יותר דווקא לאחר המנה הראשונה, אך הם נעלמו תוך זמן קצר. התסמינים היו דומים ל"הנגאובר חמור".

"התחלתי להרגיש רע כשחזרתי הביתה לאחר החיסון… שכבתי על הרצפה במשך שלוש שעות וישנתי. כשהתעוררתי גוועתי ברעב, ככל הנראה בשל הסטרואידים שיש בחיסון וכנראה שאכלתי יותר אוכל ב-24 שעות שלאחר החיסון ממה שאכלתי כל חיי", סיפר גלן. הוא הוסיף כי לאחר המנה השנייה התסמינים היו קלים יותר והרגישו יותר כמו "הנגאובר רגיל".

בריאן, מהנדס בן 42 מג'ורג'יה שהשתתף בניסוי הקליני, סבור כי הוא היה חלק מקבוצת הביקורת שקיבלה פלסבו ולא את החיסון של "פייזר", כיוון שהוא לא חווה תסמינים כלל לאחר שקיבל את שתי המנות.

אליאסגר קיי סיילם, יושב ראש המחלקה למדעי הרוקחות באוניברסיטת איווה אמר בראיון ל"נשיונל ג'יאוגרפיק" כי מדענים רבים חוששים כי הציבור מקבל תמונה חלקית בלבד של "פייזר", שלא חושפת מידע קריטי, על אופי החיסון ועל גיל הנסיינים.

"המחסור במידע מאוד מדאיג", אמר פיטר דושי, פרופסור חבר בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת מרילנד. "כל מה שיש לנו עכשיו זו כותרת מ'פייזר'".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *