תוצאות הפריימריז בליכוד: מתנגדי נתניהו התברגו חזק למעלה

אדלשטיין, סער וישראל כץ במקומות הגבוהים ברשימה לכנסת. כעת: אדלשטיין וכץ בקרב צמוד על המקום הראשון אחרי נתניהו. אורן חזן – בחוץ

הפריימריז בליכוד: אחר ספירת כ-85% אחוזים מהקלפיות בפריימריז של הליכוד מסתמן כי המנצחים הגדולים של הפריימריז הם ישראל כץ, יולי אדלשטיין וגדעון סער שמתברגים בשלישיה הראשונה.

תוצאות האמת של הפריימריז שנערכו אתמול הולכות וזורמות לחמ"ל הבחירות שהקימה מנהלת הליכוד בכפר המכביה ברמת גן.

הקלפיות נסגרו אמש (שלישי) בשעה 22:00 וספירת הקולות החלה באופן ידני בקלפיות השונות שהוצבו בכל רחבי הארץ.

במקום הראשון נמצא השר ישראל כץ, במקום השני יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ובמקום השלישי גדעון סער. במקום הרביעי השר גלעד ארדן, ובמקום החמישי השרה מירי רגב.

במקום השישי נמצא ראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת, ואחריו השר יריב לוין במקום השביעי. השר יואב גלנט נמצא בשלב זה במקום השמיני, במקום התשיעי השרה גילה גמליאל, ואבי דיכטר סוגר את העשירייה הראשונה.

לפי הנתונים, מסתבר כי הרכש הטרי יואב גלנט וניר ברקת הצליחו להתברג בחמישיה השניה וככל הנראה הבטיחו את מקומם בשולחן הממשלה במידה ומפלגתם היא זו שתרכיב את הממשלה.

השר יריב לוין, שנמצא כרגע במקום ה-6 ברשימה, התייחס למיקום סער במקום ה-3 ברשימה נכון לעכשיו: "התוצאה מבטאת עמדה של ציבור רחב מאוד והמשימה הגדולה שלנו היא להשאיר את מאבק נתניהו-סער בצד".

לבינתיים, עד עתה, את העשירייה השנייה של הליכוד פותח שר האנרגיה יובל שטייניץ, אחריו נמצאים השר להגנת הסביבה זאב אלקין, השר צחי הנגבי, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי ושר הרווחה חיים כץ. במקום ה-16 נמצא שר המדע אופיר אקוניס ואחריו ח"כ אמיר אוחנה, יו"ר הקואליציה דוד אמסלם וח"כ יואב קיש. את העשירייה השנייה סוגר יו"ר הקואליציה לשעבר ח"כ דוד ביטן.

קרב צמוד נרשם במחוז תל אביב בין ראש לשכתו לעבר של נתניהו, דוד שרן, שזכה גם לתמיכה פומבית מהבוס לשעבר, לבין מיכל שיר, שנחשבת למקורבת לסער. במחוז השפלה מוביל פנחס עידן, יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, בפער של מאות קולות. במחוז דן מובילה אתי עטיה, ראש לשכתו של שר הרווחה חיים כץ. במקום ה-21 נמצא מיקי זוהר, ולאחריו שרן השכל, איוב קרא, קטי שטרית, ויהודה גליק.

‏ח"כ יהודה גליק, שצפוי להיפרד מהכנסת, אמר הבוקר: "היה מאבק לא פשוט. המתפקדים בחרו בעיקר את מי שהיו שרים ויושבי ראש ועדות, תגמלו על בסיס עשייה. זו רשימה ממלכתית ומכובדת. הכנסת הייתה הפתעה בשבילי, אמשיך לעסוק בדברים שטובים לציבור".

רשימת הליכוד העדכנית:
1. בנימין נתניהו (יו"ר)
2. ישראל כץ
3. יולי אדלשטיין
4. גדעון סער
5. גלעד ארדן
6. מירי רגב
7. ני ברקת
8. יריב לוין
9. יואב גלנט
10. גילה גמליאל
11. אבי דיכטר
12. יובל שטייניץ
13. צחי הנגבי
14. זאב אלקין
15. ציפי חוטובלי
16. אופיר אקוניס
17. חיים כץ
18. דודי אמסלם
19.עידן פנחס (מחוז שפלה)
20. אמיר אוחנה
21. שיריון יו"ר
22. אופיר כץ (מחוז גליל)
23. אתי עטיה (מחוז דן)
24. יואב קיש
25. דוד ביטן
26. קרן ברק (אשה חדשה)
27. שלמה קרעי (מחוז נגב)
28. שיריון יו"ר
29. מיקי זוהר
30. אברהם נגוסה (עולה חדש)
31. מיכל שיר (מחוז ת"א)
32. מולא פטין (לא יהודי)
33. קטי שטרית (אשה חדשה)
34. מאי גולן (צעירים)
35. עוזי דיין (מחוז מישור החוף)

נשארו במקום לא ריאלי: שרן השכל, יהודה גליק, איוב קרא, אורן חזן, ענת ברקו, נורית קורן, נאוה בוקר, ירון מזוז.

בפריימריז בליכוד הצביעו במהלך 12 שעות ההצבעה 69,719 איש שהם 58 אחוזים מבעלי זכות הבחירה שהתפקדו לליכוד.

עם תחילת ריכוז התוצאות בכפר המכביה התעוררה מהומה במקום, לאחר שחברי ועדת הבחירות של המפלגה לא הורשו להיכנס לחמ"ל הבחירות. בהמשך אפשרו אנשי מנהלת הליכוד לחברי הוועדה להיכנס, אך הבהירו כי איש לא יורשה להיכנס לקומת המחשבים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *