תחי מדינת פלסטין • דב הלברטל

המתנחלים האידיאולוגים (להבדיל ממתנחלים חרדים שהם מחפשי פתרונות דיור, שאותם יפנו בחמש דקות כשיציעו להם דירות בירושלים ובבני ברק), מובילים למדינת אפרטהייד, או למדינה דו לאומית.

אם נבדוק בכנות את האפשרויות העומדות על הפרק בעניין השטחים, נגלה שהאפשרות הראויה היחידה היא: שתי מדינות לשני עמים. מדינה פלסטינית בשטחי 67, ולצידה מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית.

המתנחלים האידיאולוגים (להבדיל ממתנחלים חרדים שהם מחפשי פתרונות דיור, שאותם יפנו בחמש דקות כשיציעו להם דירות בירושלים ובבני ברק), מובילים למדינת אפרטהייד, או למדינה דו לאומית.

המתנחלים, שהם בעצם מודל פשיסטי, עם אופק תרבותי הנע בין קבר רחל לקבר יוסף בשכם, רוצים לספח את כל השטחים. הרי הכול הוא נחלת אבותינו, בבת עינינו. אלא שאז תהיה להם בעיה עם שלושה מיליון פלסטינים המתגוררים שם, ואין להם שום כוונה להגר.

מה יעשו אז? אחת משתיים: או שיתנו להם אזרחות, ואז נהיה מדינה דו לאומית עם ששה מיליון ערבים וששה מיליון יהודים. ראש הממשלה יהיה יחיא סינוואר, וראש הממשלה החילופי יהיה כצ'לה (אני אוהב את הכינויים של ראשי המתנחלים. זמביש. דומפה. בן גביר, בן ארי, בן חורין. כולם משדרים עוצמה ורוך גם יחד).

אני מאמין שאפילו המתנחלים לא מעוניינים בכך. אלא שלשם תוביל תוכניתם הפשיסטית. אפשרות אחרת היא, ששלושה מיליון ערבים לא יקבלו זכויות אזרחיות מלאות. בין השאר, לא יקבלו זכות הצבעה. מצב כזה, אליו חותרים המתנחלים, הוא אפרטהייד. אין בעולם דוגמא כזו. היא היתה בדרום אפריקה. כולם יודעים איך זה הסתיים שם. אם זה יקרה, יגידו ליהודי העולם שהם תושבים ללא זכויות אזרח בארצותיהם.
אלא שגרוע מכך. יפרוץ כאן חלילה מרחץ דמים שכמוהו לא היה. ואולי זה חזונם של המתנחלים, מלחמת הכל בכול, מזוקנים במזוקנים, קיום חזון הנביאים של גוג ומגוג. לשיטת המתנחלים, מלחמה זו מחויבת המציאות בתהליך מימוש חזון הנביאים והגאולה השלמה.

כל העולם יהיה נגדנו. אבל למתנחלים לא איכפת שיהרגו עשרות אלפי יהודים בשביל קראוון בג'באל מוכבר. זה גם ארץ ישראל השלמה. גם צור וצידון ודמשק. אני לא הייתי מקריב חייו של יהודי אחד עבור מערת המכפלה. אלא שהם מאדירים את האדמה על פני ערך האדם, בהיותם עובדי אדמה במובן הפגאני של המושג.

האפשרות היחידה שנותרה, הקמת מדינה פלסטינית בשטחי 67, מפורזת עם ערבויות בינלאומיות. בוודאי שיש בכך סיכון, אבל גם סיכוי גדול. זה הפתרון היחיד לאובדן חיי אדם בלתי פוסק ולסיכון למרחץ דמים. האיום בטילים על שדה התעופה אין לו כל משמעות, כי גם מעזה ומלבנון ניתן היום לפגוע בטילים מדויקים. חוץ מזה יהיה אז שלום. ושלא כמו ההתנתקות שנעשתה במהלך חד צדדי, המדינה הפלסטינית תוקם בהסכם שלום הדדי, בגיבוי כל מעצמות העולם.

במובן זה, ורק במובן זה, ולטובת מדינה יהודית ודמוקרטית, והצלת חיי אדם, נאמר בקול רם: תחי מדינת פלסטין.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אדם הזוי . יפנו את קרית ספר. ביתר. אין מציאות כזאת אפילו הערבים לא מאמינים בזה .חוץ מאלברטל

    למה שתי מליון לא יהיו שייכים לירדן . בוודאי שיש דבר כזה בעולם. גם אם הם לא ממש יושבים במדינתם. שבמקרה זה זה ירדן.

    בני הפרנק |
    הגב
  2. ויחיו הפצמ"רים על בני ברק

    ויחיו הפצמ"רים על בני ברק

    בעל ניסיון |
    הגב