תחקיר 'אקטואליק' מגיע למודיעין עילית: מי מחברי המועצה נחלץ לעזרתנו?

בפרק הרביעי בסדרה, המשכנו והפנינו פנייה אנונימית לכל חברי מועצת העיר מודיעין עילית, עיר התורה והאברכים

השבוע אנחנו מפרסמים כאן במגזין סופ"ש של 'אקטואליק' את התחקיר הרביעי בסדרת התחקירים על העזרה לאזרח הקטן של חברי מועצת הערים השונות מטעם הסיעות החרדיות: מי מהם באמת חוזר לסתם פניות ומי מעדיף לסנן?

אז אחרי שפרסמנו כאן בשלושה שבועות האחרונים את תוצאות הבדיקה שלנו לגבי בני ברק, ירושלים ובית שמש, השבוע אנחנו מפרסמים את תוצאות הבדיקה שלנו על העיר החרדית מודיעין עילית.

שימו לב: כל הפניות נשלחו כבר לפני פרסום כל שאר הכתבות הקודמות בסדרה, ובכתבה הנוכחית יפורסמו אך ורק תגובות ופניות שקיבלנו מהם עד לפרסום התחקירים הקודמים (אל דאגה, נתנו לחברים מספיק זמן לחזור אלינו, לפני פרסום התחקיר הראשון).

 

הפנייה שלנו: עובד במרכז המסחרי 'עילית', אבל זקוק למרווח נשימה כלכלי

 

גם הפעם, בדיוק כמו בפרקים הקודמים, גייסנו לצורך הפניה את דמותו הפיקטיבית והאנונימית של "רוני אלחרר", אדם פשוט, מוכר בחנות חליפות – הפעם במודיעין עילית כמובן, עיר מגוריו, שאמנם לפי הספר מרוויח מעל הסכום המינימלי שמקנה לו הנחה בארנונה, אולם יש לו ילד, ובית, ומשכנתא, והוא מתקשה לגמור את החודש ומבקש מהחברים הנחה בארנונה.

את הפנייה העברנו לכל חברי מועצת העיר, כולל לראש העיר יעקב גוטרמן.

בפנייה נכתב: "אני רוני אלחרר, אני אבא לילד אחד, בן שלוש . אני עובד בחנות החליפות פה במודיעין עילית במרכז מסחרי עילית, משתכר 5300  ₪ בחודש . אשתי עובדת כמזכירה ומשתכרת 5500 ₪ לחודש . אנחנו בקושי מצליחים לסגור את החודש , אבל לפי חוקי הארנונה הבנתי שאני לא רשאי לקבל הנחה רק בגלל שאנחנו מרוויחים כמה מאות שקלים יותר ממה שכתוב בטבלה של ההנחות בארנונה . ההורים לא עוזרים ויש לנו משכנתא גדולה  .

אני ממש ממש אודה לעזרתך, אני מקבל מכתבים שאני חייב כבר לשלם את הארנונה ואני לא יודע מה לעשות !".

בנוסף למייל השארנו גם את הסלולרי שלנו, עבור מי שיבחר לחזור אלינו טלפונית.

 

התוצאות הפעם: פשוט נהדר – כמעט כולם רוצים לסייע

 

הפנייה נשלחה במייל ביום ראשון, ה-23 ביוני (לפני כחודש), בשעה 13:57 בצהריים, לכל כתובות המייל של חברי המועצה המופיעות באתר העירייה.

ובכן: ראשון הפונים היה סגן ראש העיר נחום גיטלר, שכתב לנו במייל ב-14:03: "תתקשר אלי", וצירף את הסלולרי שלו. כפי שאתם רואים, הוא עשה זאת תוך דקות ספורות מקבלת הפנייה, ועל כך שאפו.

אחריו, ב-14:11, השיב לנו חבר המועצה אהרן ארלנגר, שכתב: " שלום וברכה! אם ניסית ולפי הקריטריונים אינך זכאי להנחה, לצערי אני לא יודע איך לעזור. יתכן שיהיו אחרים שידעו אם ניתן לעשות משהו. תנסה לדבר עם הרב מרדכי גולדברג". ארלנגר השאיר לנו את הסלולרי של גולדברג.

ב-14:24 צלצל אלינו לסלולרי חבר המועצה צבי גליק, והציע את עזרתו.

דקות אחריו, ב-14:28, חייג אלינו, לשיחה ארוכה ומפורטת המנסה מאד לעזור, חבר המועצה יעקב מרציאנו, שהתגלה גם כאחיו של חבר מועצת העיר ירושלים מטעם ש"ס, שמואל מרציאנו. הוא הביע את צערו על כך שלא מגיע לנו על פי הספר הנחה, והציע עזרה בתחומים אחרים. כל הכבוד!

ב-14:38 השיב לנו חבר המועצה שמוליק אלישיב, שכתב: "צריך להגיש בקשה לועדת נזקק במחלקת גביה". הוא, אגב, היה היחיד מכל נציגי עץ ברחבי הארץ שבדקנו אותם עד עתה, שחזר אלינו.

ב-15:04 חייג אלינו חבר המועצה אורי יפה (שמגיע לו מזל טוב. חיתן השבוע), ודן איתנו יחד מה בכל זאת נוכל לעשות, והציע עזרה.

אחריו, ב-15:52, חזר אלינו חבר המועצה ישעיה וייסמן במייל, וכתב בלקוניות: "אני מאוד רוצה לעזור לך, אבל מה לעשות ועל פי החוק אינך זכאי להנחה".

בשעה 19:05, צלצל אלינו חבר המועצה חיים ויזל, שרצה אף הוא לסייע.

את סבב הפונים סיים חבר המועצה נחמן ניימן, שצלצל אלינו למחרת, יום שני ה-24 ביוני בשעה 17:46, ביקש לסייע והציע מה ניתן לעשות.

 

אלו שלא ענו לנו

 

ראש העיר יעקב גוטרמן בחר להתעלם מהפנייה שלנו, ולא חזר אלינו, לא הוא ולא אנשיו, לא בטלפון ולא במייל.

ואלו חברי המועצה וחברי הנהלת העיר שפנינו אליהם ולא השיבו כלל – לא במייל ולא בטלפון: אבינועם שיפמן, טוביה פריינד, אבנר עמר, משה מוטרפרל, אברהם וייס, אברהם הכט, מרדכי גולדברג ואליהו אוחיון.

זו הפעם הראשונה שיותר חברי מועצה חוזרים אלינו – ממתעלמים, ועל כך כבוד לעיר האברכים!

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *