באופוזיציה דורשים לזמן את ליברמן

בתגובה לחשיפת "הארץ" כי שר הביטחון אביגדור ליברמן העניק פטור למאות חרדים הוציא ח"כ עמר בר-לב מכתב ליו"ר ועדת החו"ב גבי אשכנזי בדרישה לזמן את ח"כ ליברמן ולקיים דיון

 

בתגובה לחשיפת "הארץ" כי שר הביטחון אביגדור ליברמן העניק פטור למאות חרדים הוציא ח"כ עמר בר-לב מכתב ליו"ר ועדת החו"ב גבי אשכנזי בדרישה לזמן את ח"כ ליברמן ולקיים דיון – הבוקר נחשף בעיתון "הארץ" כי בעת כהונת חבר הכנסת אביגדור ליברמן כשר הביטחון, סייעה לשכתו במתן פטורים למאות עריקים מקרב החברה החרדית, על ידי העיתונאי אהרן רבינוביץ'".

חבר הכנסת של מפלגת העבודה החליט לקחת את הסיפור צעד אחד קדימה וכתב: "על פי החשיפה ב"הארץ", במהלך תקופת כהונתו במשרד הביטחון, הועסק בלשכתו "יועץ לענייני חרדים" שדאג ליצור מערך פטורים שסייע לבניהם של פוליטיקאים, אנשי עסקים ומקושרים אחרים. אותו יועץ קיבל אישור לקיים מגע ישיר, ובעצם בכך להורות, ישירות ליחידות צה"ליות האמונות על גיוס, מי מבין המקורבים לא ישרת את שירות החובה בצה"ל. במקביל לכך, לשכת השר, דרך היועץ לענייני החרדים, אישרה מתן מאות פטורים לחברי הפלג הירושלמי".

בהמשך המכתב הוסיף הח"כ כי "השר ניסה במקביל להעביר חוק שקידם הלכה למעשה הענקת פטור ממוסד לחברה החרדית במהלך הכנסת ה- 20 , חוק אשר נגדו הובלתי מאבק במסגרת מושבי כחבר בועדת החו"ב. בעליל התרעתי כי מעשיו של ח"כ ליברמן הפוכים לחלוטין ממעשיו. הצבעתי על כך שמתוך 60,000 צעירים חרדים חייבי גיוס, הוא החוק שהוא ניסה להוביל חייב את של 3,500 בלבד".

בר לב הוסיף "החשיפה מחזקת את טענותיי מאז ומצביעה על כך שבלשכתו של שר הביטחון פעלו ישירות למתן פטור גורף לחלק גדול מכוח האדם המחויב על פי חוק להתגייס במסגרת שירות חובה".

אי לכך, אני קורא לך לכנס את ועדת החו"ב בהקדם ולדרוש מח"כ אביגדור ליברמן כי יתייצב לדיון לענות על שאלות בנושא ההטבות שחילקה לשכתו. אבקשך לזמן גם את הגורמים המקצועיים הרלוונטיים מצה"ל לדיון בנושא.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *