תחקיר 'ידיעות': מאות חשבונות טוויטר מזוייפים פועלים נגד גנץ

בניו יורק טיימס וידיעות אחרונות נחשף כי יותר מ-130 אלף מסרים בעד נתניהו והליכוד הופצו בחשבונות מזויפים טוויטר. הליכוד בתגובה: "לא קשורים בשום צורה לרשת"

מערך "בוטים" וחשבונות מזויפים נרחב פועל בטוויטר למען ראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד, כך נחשף היום (שני) בתחקיר של "הניו יורק טיימס" ו"ידיעות אחרונות".

המערך תועד בדו"ח של פרויקט הבוטים הגדול של חוקרי האבטחה נעם רותם ויובל אדם, וכולל מאות משתמשים מזויפים שהפיצו יותר מ-130 אלף מסרים, וגולשים ישראלים נחשפו למסרים אלו שני מיליון פעמים וחצי.

יחד עם זאת, בתחקיר לא נמצא קשר ישיר בין הפעלת הבוטים אל הליכוד לגורם כלשהו מסביבת נתניהו.

לפי התחקיר, הרשת פעלה להפצה והדהוד מסרים. כך, בסוף השבוע שעבר החלה הרשת לצייץ על בריאותו הנפשית של יו"ר כחול לבן בני גנץ. בנוסף, הרשת הפיצה תעמולה של הליכוד ותוכן נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. לפי התחקיר אחד משיאי ההפצה היה תוכן נגד גנץ שנגע לתלונה שהועלתה נגדו ברשת על הטרדה.

בליכוד מכחישים קשר לרשת. בתגובת המפלגה לידיעות אחרונות נמסר כי "הליכוד לא קשור בשום צורה לרשת אליה התייחסתם. בכלל, הליכוד לא מפעיל שום רשת של בוטים, אווטרים, פרופילים מזויפים וכדומה. הליכוד היא כמעט המפלגה היחידה שלא משתמשת באמצעים כאלה. הפעילות הדיגיטלית של הליכוד חוקית לחלוטין ומדווחת כראוי בשקיפות מלאה למבקר המדינה ולגורמים המוסמכים".

יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, הודיעה כי תפנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לחקור את הרשת: "מסתבר שהמתקפה המטונפת נגד השמאל בתואנת 'מימון זר', אווירת הפחד וההשתקה שהשתלטה פה, נועדה בעצם להסתיר מכונת תעמולה שיטתית, מאורגנת וממומנת. זה תיק 6000 והוא הקשה מכולם – זריעת הסתה ואלימות מופרעת ופירור החברה הישראלית תמורת הישרדות פוליטית".

בעקבות התחקיר, מפלגת כחול לבן הודיעה כי תקיים היום מסיבת עיתונאים בתל אביב. מועמד המפלגה מיכאל ביטון הגיב בתוכנית "קלמן ליברמן" ברשת ב': "תראו איזו התקפה בני גנץ עובר וכחול לבן עוברים עם רשת מזויפת בהובלה של הליכוד. הדבר הזה חמור, מערכת בחירות כזאת מסיתה ופוגענית לא הייתה במדינת ישראל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *