תיעוד דרמטי: כך השתלטה איראן על המכלית הבריטית

בכלי התקשורת באירן פרסמו היום (שבת) צילומי וידאו שבו ניתן לראות את ההשתלטות על המכלית שנתפסה אמש בידי כוחות של משמרות המהפכה במצרי הורמוז. בתמונות ניתן לראות את הספינות האירניות והכוחות המיוחדים פולשים למכלית בעזרת מסוקים

בכלי התקשורת באירן פרסמו היום (שבת) צילומי וידאו שבו ניתן לראות את ההשתלטות על המכלית שנתפסה אמש בידי כוחות של משמרות המהפכה במצרי הורמוז. בתמונות ניתן לראות את הספינות האירניות והכוחות המיוחדים פולשים למכלית בעזרת מסוקים.

השר הבריטי הביע בפני מוחמד זריף את "אכזבתו הרבה" מהפעולות של טהרן. במשמרות המהפכה טענו כי ספינת מלחמה בריטית התלוותה למכלית שנעצרה ע"י האירנית וניסתה למנוע את תפיסתה.

שר החוץ האירני מוחמד ג'וואד זריף כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "מעשינו במפרץ הפרסי נועדו כדי לאכוף את חוקי השיט הבינלאומיים". לטענת משמרות המהפכה, המכלית הבריטית מוחזקת אבירם לאחר שפגעה במיכלית אירנית

בשרדי החוץ של גרמניה וצרפת, החתומות על הסכם הגרעין עם אירן, הוציאו שניהם הודעות בנושא וקראו לשחרור המכלית שעדיין מוחזקת בידי אירן.

"מעשיה של אירן פוגמים בניסיונות להרגיע את הרוחות באזור", נכתב בהודעת צרפת. "אנו מגנים בתוקף את הפעולות המדאיגות של אירן וקוראים לשחרור הספינה". בהודעה של גרמניה טענו כי הצעד האירני "אינו מוצדק".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *