תיעוד: כך קיבלו נערות סמינר שצ'רנסקי את עומר ינקלביץ

הח"כית החרדית של 'כחול לבן' זכתה לקבלת פנים מיוחדת בסמינר שצ'רנסקי בת"א. באירוע השתתף צוות הנהלת הסמינר שהעניק לה את תעודת ההוראה שקיבלה מהם לפני כ-20 שנה. ינקלביץ': "מתרגשת מאוד לחזור הנה. הלימודים כאן הם ברמה הגבוהה ביותר – רוחנית ומקצועית, אלחם על ההכרה המקצועית בהם ללא פשרות"

הוקרה בסמינר החרדי הוותיק לח"כית החרדית: סמינר שצ'רנסקי בת"א אירח במעמד חגיגי את חברת הכנסת החרדית של כחול לבן עומר ינקלביץ', במעמד מנהלת הסמינר וכל צוות ההנהלה הבכיר.

הרקע לביקור, הינה ההחלטה שלא להכיר בלימודים הפרא-רפואיים הנלמדים בסמינר, והתגייסות ח"כ ינקלביץ' להובלת המאבק עבורם.

בקבלת הפנים החגיגית שנערכה לה, השתתפה כל צמרת הסמינר – המנכ"ל הרב יצחק ש'צרנסקי- מנכ"ל, המזכ"ל הרב צבי חסיד, מנהל התיכון הרב אריה זנד, המנהלת הגב' מלכה רובינשטיין, הגב' מלכה יעקב אחראית הכשרות, הגב' אורה שפי אחראית התכנית הפרא-רפואי, והגב' הינדה הרבסט אחראית תחום אומנות.

במהלך הביקור אף סיירה ח"כ ינקלביץ ברחבי הסמינר, בספריה הגדולה, בתערוכת כלי המשכן ושמעה סקירה על פעילות המוסד הוותיק ועל האתגרים עימם הוא מתמודד.

צוות הסמינר הפתיע את האורחת כשהעניק לה את תעודת ההוראה אותה קיבלה בגין השתלמויות הוראה שעשתה בסמינר. 20 שנה לאחר מכן, היא חזרה למקום כחברת כנסת, כדי לסייע למוסד. "כבוגרת סמינר, אני מתרגשת לשוב הנה, בין כתלי המוסד הזה שמעניק בסיס רוחני כ"כ משמעותי לחיים", אמרה.

הנושא העיקרי בביקור היה החלטה חדשה שלא להכיר בתואר האקווילנטי של המטפלות הפרא רפואיות כתואר אקדמי, דבר שאינו מאפשר להן לעסוק במקצוע, למרות העובדה שההכשרה המקצועית שלמדו בסמינר הייתה ברמה הגבוהה ביותר.

חברת הכנסת הודיעה כי תוביל את המאבק בנושא מול משרדי הממשלה והגופים הרלוונטיים, עד לפתרון הבעיה והכרה בלימודים. "עלינו מוטלת האחריות לדאוג שכל מגזר באוכלוסייה יקבל כלים להשכלה, שמותאמים לאורחות חייו ואמונתו, מבלי להטיל מגבלות על סמינרים הנותנים מענה מקצועי ברמה הגבוהה ביותר. מדינת ישראל חייבת להקל ולא להערים מכשולים על ההשכלה וההכשרה מקצועית לציבור החרדי".

לדבריה, "הסמינרים מוציאים בנות ברמה גבוהה מאוד, אישיותיות ומקצועית. בעלות יכולות ומוסר עבודה גבוה. קידום הנשים החרדיות לא ייעשה על ידי מלחמה קולנית בהפרדה, אלא רק באמצעות סיוע אמיתי לפתיחת מגוון מסלולי לימוד והכשרה מותאמים לבנות חרדיות. מי שבאמת חפץ בטובתן, חייב לעזור כאן. בכוונתי להוביל את המאבק לפתרון הבעיה שהוצגה בפנינו, ולא להניח לזה עד לפתרון הבעיה בעז"ה. אני מבטיחה להיות כתובת לכל פניה מסוג זה".

בסיום הביקור חתמה ח"כ ינקלביץ' בספר האורחים בו חתומים בין היתר גם ראשי ממשלות, ורשמה: " נפעמת ונרגשת מהסיור המרגש במוסד קדוש ואיכותי. זכות גדולה ללמוד ולחוש את הקדושה כאן. מתפללת שבנות ישראל תמשכנה ללמוד במוסד עצום זה עוד שנים רבות ותזכנה לתעודה שתהווה עבורן כלי ממשי אפקטיבי ויעיל".

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. בושה וחרפה סמינר חרדי מכניס פרוצה . מה אין בושההההההההה

    ועל סמינרים מסריחים כאלה הספרדים בוכים ומקבלים התקף לב?
    תבינו הקב"ה אוהב אותנו ולא נותן לנו לדרוך במקום הטמא זה

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. אַשְׁרֵי מִי שֶׁבָּא לְכָאן וְתַלְמוּדוֹ בְּיָדוֹ

    אַשְׁרֵי מִי שֶׁבָּא לְכָאן וְתַלְמוּדוֹ בְּיָדוֹ

    אַשְׁרֵי מִי שֶׁבָּא לְכָאן וְתַלְמוּדוֹ בְּיָדוֹ |
    הגב
  3. בסימן טוב ובמזל טוב. ממש יפה!!! ברוך השם!!!

    לכבוד הבנות החשובות:

    צניעות האשה בזמנינו- אליכם בנות ישראל הכשרות, גאולת ישראל תלויה בכם כי בזכות נשים צנועות נגאלו ישראל ממצריים ובזכות האמונה הפשוטה והצניעות שלכן נגאל בקרוב, ידוע שהצניעות היא ללא ספק אחד מיסודות הכי גדולות ביהדות. את הציווי שבתורה (ויקרא יט, א) "קְדֹשִׁים תִּהְיוּ" מפרש רש"י: "הוו פרושים מהעריות ומן העבירה, שכל מקום שאתה מוצא גדר ערווה אתה מוצא קדושה"

    אבל אותן בנות ישראל ההולכות עקב בצד גודל, נטויות גרון, מדיפות ריחות של בשמים לכל עבר, עם מלבושים של זנות וזימה, מלבושים צרים המושכים העין בפרט בחלק העליון, די למשוך עין בחורי ישראל, אוי לכם, אהה עליכם, כי בבוא האוייב תיתבזו ותושפלו עד לעפר, עוד תהפכו לשפחות כי בנות זימה אתן, כדכתיב: ואָסַפְתִּי אֶת כָּל הַגּוֹיִם אֶל יְרוּשָׁלַ‍ִם לַמִּלְחָמָה וְנִלְכְּדָה הָעִיר וְנָשַׁסּוּ הַבָּתִּים וְהַנָּשִׁים תשגלנה[תִּשָּׁכַבְנָה] כהיום כבר אי אפשר ללכת ברחוב בלי להיכשל בריאת פריצקה חרדית רח"ל, אין מקום איפה לשים את העיניים.

    אתן – שהתלבשתם כדי למשוך תשומת לב ועיין – מבחורי ואבריכי חרדים, תאנסו בכוח ותהפכו לשפחות מין כבנות היזידים בעיראק הנאנסות, ואין מי שישמע צעקתכן ואין מי שיגן בעדכן.

    הבהרה! אין אני מדבר על בנות שלא שומרות תורה ומצוות, מדבר אני אליכן בנות החרידות!!! בנות גאולה בירושלים, מאה שערים, בית שמש, אלעד, ביתר, צפת, מירון, ובנות רבי עקיבא מבני ברק, וכו' וכו' וכו'

    אתן -בנות חרדיות מבתים חרדים המדקדקים קלה כבחמורה וחלק מהבעלים שלכן אף יושבים ולומדים בכולל.

    אתן – ההולכות ברחוב כז חצופות, במלבושים נוראים המעוררים את קליפת בעל פעור.
    אתן – ההולכות בחגורות ובחולצות שלא מביישות את מיטב הגויות והזונות בפריז.

    אתן – הההולכות בפאות נוכריות פרועות שיער כבחורות רווקות, כדי למשוך הבחורים ואברכים לניאוף.

    אתן – יבוא יומכן בקרוב ותושפלו עד עפר ממש, כבודכם יאנס אין מי שיגן בעדכן ובעד בניכם ובנותכים.

    כי פגעתן בכבודי, אמר ד' צבקות. הפוסקים המתירים, לא העלו על דעתם את הפאות של היום, עם גוונים ותלתלים, עם גלישה והפרזה. את הפאות של היום אף פוסק בעולם לא התיר אותם. הפאות של היום אסור לגמרי לכל הדעות.

    גם אתם בעליכם לא תנוקו ותמותו במלחמה הנוראה, שום מצווה ולימוד תורה לא יועיל להצילכם ולהגן בעדכם, כי בזמן שאתם יושבים ולומדים תורה נשותכים יוצאות "בהסכמתיכם" ומחטיאות את בחורי ונערי ישראל בעבירות הכי חמורות ר"ל.

    אוי לכן כי גרמתם קיטרוג גדול ונורא בשמיים, כי בנות ישמעאל היינו בנות השפחה, כן לבושות בצניעות יותר ממכם כפי שצויתי אתכן בתורת ישראל, ואתם בני ישראל בני האהובה, בנות אימותינו שרה רבקה רחל ולאה לבושות לפי תורת הזנות והניאוף פאריז בלע"ז.

    נשים רבות חרדיות לבושות לא צנוע, הם טוענות שאין זה בשביל הרואים, אלא שכך הן מרגישות טוב בינן לבין עצמן…. אבל עליהן לעשות חשבון הנפש אמיתי, האם גם כשהן קמות בבוקר הן "מיד" מתלבשות כך, או רק כשהן יוצאות החוצה… ואז היא חוטאת ומחטיאה את הרבים. זו גם עבירה בין אדם לד' וגם בין אדם לחבירו. כיצד תבקש סליחה מכל האנשים שהחטיאה?! אולי מאות אלפים!!! כפול 100000000 אדרבה חכמים אמרו שאשה צריכה להיות יפה בבית עבור בעלה, ומכוסה כאשר יוצאת החוצה. אשרי האשה הצנועה, ד' יברך אותה.

    גם אתם מדריכים/ות רבנים אדמורי"ם ראב"ד דיינים פוסקים (על הלכות צניעות) מוצי"ם ומנהיגי הדור וכו' תתנו את הדין בגדול על שתיקתכם ולא מחיתם על הפריצות של נשות החרדים!!! אע"פ שאתם יודעים שיש חיוב חמור להיות צנועה, ולא תנוקו כי קל קנא לא ינקה, ולא יראה בך ערוות דבר ושב מאחריך ח"ו. "חוסר צניעות מביא פיגועים"

    מה הוא בגד צנוע?
    א. שמכסה הכל.
    ב. שאינו צמוד.
    ג. שאינו קצר.
    ד. שאינו מושך עין בצורתו או בצבעו.

    מה גורם לאשה יראת שמים, כולל הרבניות, ללבוש בגדים לא צנועים ח"ו? מה גורם לאשה יראת שמים, כולל גם רבניות, ללבוש בגדים לא צנועים? להתיפות בפני הרואים? יש כמה סיבות, כמו שכתוב בספר גדר העולם של החפץ חיים ז"ל על צניעות: עצלות להתלבש כדין, ופיתוי היצר שמסית אותה ליפות עצמה. הגיע הזמן לסלק את מלאך המוות הרוחני והגשמי ממחננו! פריצות המלבושים שורפת את קדושת הנשמה.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב