תמיכה בהיקף שיא של 9.3 מיליון שקל ב-2019 במסגרת תוכנית "חוף נקי"

עונת הרחצה נפתחת ברגל ימין: המשרד להגנת הסביבה יתמוך בשנת 2019 ברשויות מקומיות שבתחומן חופים בלתי מוכרזים בהיקף של 9,307,300 שקל – התמיכה הגדולה ביותר שניתנה עד כה על-ידי המשרד. זאת, לאחר שבשנת 2018, המשרד כבר שילש את התמיכה בתכנית "חוף נקי" לכ-6.2 מיליון שקל. התמיכה תועבר מכספי ההיטל הנגבה במסגרת חוק השקיות, ובכך יתקיים עקרון "המזהם משלם".

הגדלת התקציבים שהעביר המשרד לרשויות לניקיון החופים ולפעילויות הסברה בשנים האחרונות, לצד כניסת חוק השקיות, הביאו להפחתה משמעותית של כמות הפסולת בחופים.

ממדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה לתקופה שעד ה-14 במאי עולה, כי 80.30% מהחופים שנמדדו דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד", לעומת 76.0% במדד הקודם. בתקופה המקבילה בשנה שעברה נמצאו רק 68.18 מהחופים נקיים עד נקיים מאד. 69.7% אחוז מהחופים הנקיים לפחות 70% מהזמן מתחילת השנה.

הרשויות החופיות הנקיות ביותר במדד האחרון הן: אשדוד, עמק חפר, תל אביב-יפו, הרצליה, בת ים, נתניה, עכו, חוף השרון ומטה אשר.

"מדד חוף נקי" הוא כלי המשמש להערכה אחידה ואובייקטיבית של מידת ניקיון חופי הארץ הלא מוכרזים לרחצה, בים התיכון ובמפרץ אילת ומהווה חלק מתוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה. במסגרת זו נשלחים מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד לבדוק את ניקיונן של 66 רצועות חוף לא מוכרזות לאורך כ-153 ק"מ בכלל הרשויות החופיות בים התיכון ובמפרץ אילת.

עם פתיחת עונת הרחצה, המשרד להגנת הסביבה קורא לנופשים, למטיילים ולחוגגים להימנע מלהגיע עם כלים חד-פעמיים לחופי הים ולאסוף אחריהם את שאריות הפסולת. גם בקיץ הקרוב מתכוון המשרד להגנת הסביבה לקיים פעולות הסברה וקמפיין לציבור בשיתוף עמותת "אקואושן", כדי להפחית את הפסולת בחופים ולהגביר את מודעות הציבור.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *