תקיפה נרחבת: צה"ל תקף עשרות מטרות איראניות

‏צה"ל תקף הלילה עשרות מטרות איראניות בסוריה. הטלוויזיה הסורית דיווחה כי היעדים שישראל תקפה הם יעדים אזרחיים. מרכז המעקב הסורי דיווח כי מוקד התקיפות היה בפרבר הדרומי, והדרומי-מערבי של דמשק, ושישה הרוגים.

‏צה"ל תקף הלילה עשרות מטרות איראניות בסוריה בתגובה לירי לרמת הגולן. הטלוויזיה הסורית דיווחה כי היעדים שישראל תקפה הם יעדים אזרחיים. מרכז המעקב הסורי דיווח כי מוקד התקיפות היה בפרבר הדרומי, והדרומי-מערבי של דמשק, ושישה הרוגים.

מדובר באחת התקיפות הנרחבות כנגד איראן בסוריה שבה ישראל מבהירה כי לא תקבל ירי לשטחה גם אם לא היו נפילות

רה"מ בנימין ‏נתניהו התייחס לתקיפה ואמר: "הבהרתי שמי שיפגע בנו – אנו נפגע בו. כך עשינו הלילה מול מטרות צבאיות של כוח קודס האיראני ומטרות צבאיות סוריות בסוריה, לאחר שאמש שוגרו משטחה רקטות לעבר ישראל. נמשיך לשמור בתקיפות על ביטחון ישראל."
דובר צה"ל מוסר כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה בשטח סוריה עשרות מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי. המטרות כללו טילי קרקע-אוויר, מפקדות, מחסני אמל"ח ובסיסים צבאיים.

שר הביטחון נפתלי בנט מסר לאחר התקיפה: ״הכללים השתנו: מי שיורה על מדינת ישראל ביום, לא ישן בלילה. כך בשבוע שעבר וכך גם השבוע. המסר שלנו למנהיגי אירן פשוט: אינכם חסינים יותר. בכל מקום בו תשלחו את זרועות התמנון שלכם – אנחנו נגדע אותן. צה״ל ימשיך להוות חומת מגן לאזרחי ישראל״.

התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות על-ידי כוח איראני משטח סוריה לשטח ישראל, וכוונה לפגוע בשטח ישראל.

במהלך התקיפה בוצע ירי של טילי קרקע-אוויר סורי על אף אזהרה ברורה שהועברה להימנע מירי זה. בעקבות כך הושמדו מספר סוללות הגנה אווירית סוריות.

התקיפה האיראנית לעבר שטח ישראל אתמול היא הוכחה נוספת וברורה לתכלית הנוכחית האיראנית בסוריה. התבססות זו מהווה סכנה לביטחון ישראל, ליציבות האזורית ולמשטר הסורי.

כמו כן, צה"ל רואה במשטר הסורי נושא באחריות לנעשה בשטחו, ומזהיר אותו מלפעול או לאפשר פעולה נגד ישראל. פעולות מסוג זה יגררו תגובה חריפה.

דובר צה"ל ימשיך לפעול באופן תקיף ונחוש נגד ההתבססות האיראנית בסוריה.

עוד נמסר כי צה"ל נמצא במוכנות גבוהה למגוון תרחישים וימשיך לפעול ככל שיידרש למען ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל.

יש להישמע להנחיות פיקוד העורף שיעודכנו אם יידשו

‏דובר צה״ל, תא״ל הדי זילברמן: אנחנו כצבא לא ניתן לאירנים להתבסס בסוריה, לא נשלים עם התבססות אירנית בגבול שלנו ונעמוד כנגדה

‏אתמול בבוקר נורו עלינו 4 רקטות שיורטו ע”י סוללות כיפת ברזל. ניהלנו נוהל קרב מזורז, יחד עם סדרת תקיפות של חיל האוויר שביצענו הלילה

‏צה״ל ערוך להתקפה כמו שערוך לכל תרחיש.
נכון לשעה זו הכל מתנהל בשגרה רגילה בעורף, במידה ויהיו הנחיות מיוחדות יש להישמע אליהן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *