תשובה לגזענות נגד השוטרים האתיופים? נתניהו יאשר לאלפים לעלות ארצה

ראש הממשלה נתניהו יביא לאישור הממשלה ביום שני: הבאת 2000 מבני הפלשמורה לישראל בהשקעה של 370 מיליון ש"ח

ראש הממשלה נתניהו ממשיך לפעול להבאתם של בני הפלשמורה לישראל, והחלטה זו מצטרפת להחלטות קודמות של רה"מ שהביאו כבר אלפים מבני הפלשמורה לישראל בשנים האחרונות.

ראש הממשלה נתניהו: "לפני חצי שנה התחייבתי להעלות את שארית קהילת יהודי אתיופיה. ביום שני הקרוב אני אביא לישיבת הממשלה החלטה להביא 2000 מבני עמנו יוצאי אתיופיה בדרך להביא את כל השאר. אנחנו מימנו גם 80 מיליון שקלים לפעילות בקהילה. אנחנו עומדים בהתחייבות שלנו."

סגן השר יברקן ״לפני חצי שנה התחייבנו כאן ראש הממשלה ואני לקהילת יוצאי אתיופיה שאנחנו ממשיכים את העלייה מאתיופיה. והנה היום, ראש הממשלה, כל הכבוד, אני מודה לך בשם הקהילה על המשך העלייה שאתה עושה.

למרות קריאות הגזענות שאנחנו שומעים, הנה התשובה, המענה הטוב ביותר זה המשך העלייה של יהודי אתיופיה, ובוודאי לא להתנשא עליהם, ולא להגיד תודה למי שהיה באיזו פינה או צומת במשך העלייה שלנו. אני לא חושב שהיה פה ראש ממשלה שהעלה את יהודי אתיופיה יותר ממך, בעשרות אלפים, מאז שאתה בתפקיד ראש הממשלה, ואני מודה לך. תודה רבה ושנה טובה.״

בשנת 1997 יזם ראש הממשלה נתניהו את הבאתם לישראל של בני קהילת הפלאשמורה. מאז ועד היום הגיעו לישראל כ-30,000 מבני הקהילה, ובקדנציה האחרונה אישרה הממשלה את הבאתם של עוד כ-2,300 מבני הקהילה. כל זאת, במקביל לעשייה נרחבת וחסרת תקדים שהוביל רה"מ להשקעה של מאות מיליוני שקלים בשיפור קליטתם ושילובם בחברה הישראלית של כלל יוצאי אתיופיה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *