״היה בעל יסורים כל חייו"

אבד צדיק מן הארץ: גדולי ישראל – שרי ממשלה ואנשי ציבור סופדים לרב הראשי לשעבר

עשרות תגובות מתקבלות במערכת בשעה זו, בעקבות פטירתו הטראגית של הראשון לציון ורבה הראשי של ישראל לשעבר הגר"א בקשי דורון זצ"ל, שנפטר הערב בבית החולים שערי צדק בירושלים.

הגר"א בקשי דורון נדבק לפני מספר ימים בנגיף הקורונה ואושפז בבית החולים, תחילה מצבו היה קל, אך לאחר מספר ימים הוא התדרדר והערב הוא השיב את נשמתו לבורא.

המוני בית ישראל קיבלו בצער את פטירתו הקשה, ואילו גדולי ישראל כשבראשם נשיא מועצת החכמים של שס, וכן הרבנים הראשיים ספדו לו, כמו כן שרים ופוליטיקאים רבים ספדו לרבה הראשי של ישראל לשעבר.

נשיא מועצת חכמי התורה מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן קיבל בצער גדול את הבשורה המרה על פטירתו של הראשל״צ הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצוק״ל ואמר: ״היה בעל יסורים כל חייו. זו אבידה גדולה לדור כולו״.

מרן הראש״ל הרב הראשי לישראל הגר״י יוסף הגיב: עולם הרבנות התורה וההלכה איבד את אחד מעמודי התווך שלו הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצוק״ל. אוי לו לדור שאיבד כלי חמדתו, או לה לספינה שאבד קרבניטה, המשיך את שושלת הראשונים לציון לדורותיהם, זך השכל והרעיון, זכינו להכירו עוד כאשר כיהן כראש הקיבוץ בישיבת פורת יוסף והרביץ תורה בתלמידים שהשתוקקו לקבל תורה מפיהו, שיעוריו בישיבה היו מלאים בפלפול חד, ובספריו הרבים חתר לשלב את השיטות, השיטה הליטאית בה למד בישיבת חברון, עם השיטה ההלכתית הספרדית כפי שלמד ממרן אאמו״ר זיע״א היה מפורסם בכוחא דהיתרא כפי מסורת גדולי ספרד ולאמיתה של תורה.

עם השנים התמנה ע״י מרן אאמו״ר זצ״ל לרב העיר בת ים, ובשנת תשל"ה הביא לבחירתו לרב ראשי לחיפה , בה כיהן כעשרים שנה, בשנת תשנ״ג נבחר לראשון לציון הרב הראשי לישראל והוביל את מהפיכת הכשרות ברבנות הראשית, הנהיג וסידר את כלל מחלקות הרבנות מהמסד ועד הטפחות, הרבנות הראשית לישראל חייבת לו את תקומתה המחודשת בעשרות השנים האחרונות. תנחומיי למשפחתו יחד עם כל בית ישראל אשר אבלים את לכתו. ויה״ר שיבולע המוות לנצח וימחה ה׳ דמעה מעל כל פנים אמן.

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול הגר"ד לאו הגיב: "חד עם כל בית ישראל מתעטף באבל בערב הקשה הזה עם הסתלקותו לגנזי מרומים של הראשון לציון, הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול הגאון הגדול רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל ששימש בין היתר כרב בערים בת ים וחיפה.

הגר"א בקשי דורון כיהן כנשיא בית הדין הגדול ועמד בראשות מוסדות תורה רבים בהם צמחו תלמידי חכמים מופלגים. עמד לימין רבני ודייני ישראל בעצה ותושיה.
הסתלקותו הערב מותירה חלל גדול בעולם היהודי."

יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי כתב בטוויטר: ברוך דיין האמת. מתאבל מרה על פטירת הרב הראשי, הראשון לציון, הרב אליהו בקשי דורון. הרב בקשי דורון, היה תלמיד חכם ענק, מורה דרך לרבים בעם ישראל ופטירתו היא מכה גדולה. כאב גדול מאד, אבדה גדולה לעם ישראל.

יהי זכרו ברוך

‏השר לשירותי דת הרב יצחק וקנין, מנכ"ל המשרד וצוות העובדים, כואבים על הסתלקותו של הראשון לציון והרב הראשי לישראל (לשעבר) הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל
שנשמע ונתבשר בשורות טובות,

שר הביטחון, נפתלי בנט מסר:"הרב הראשי לשעבר אליהו בקשי דורון הלך כעת לעולמו בתום מאבק עיקש בנגיף הקורונה.
הרב היה איש חסד ונתינה, שפעל רבות לקירוב לבבות בעם ישראל.
מוסדות בנין אב ודבי אליהו שהקים מסמלים את מורשתו, מורשת של אהבת העם והתורה.
בשמי ובשם מערכת הביטחון, אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחה בשעה קשה זו.
עם ישראל כולו מחבק אתכם.

הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל כיהן כאב בי"ד בעיר חיפה, אחר כך כיהן כרב הראשי לישראל יחד עם הרב ישראל מאיר לאו שליט"א, משנת 1993 עד 2003.
הם החליפו את הרבנים הראשים הקודמים הגר"א שפירא, והגר"מ אליהו זצ"ל,
ואילו בשנת 2003 הוחלפו ע"י הרב מצגר והגר"ש עמאר שליט"א.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *