״הנקמה השחורה״ של השר ישראל כץ נגד האו"ם לזכויות אדם

תשעה חודשים לאחר פרסום ׳הרשימה השחורה׳ של חברות בינלאומיות וישראליות הפועלות מעבר לגבולות 1948, מתלוננת היום ׳נציבות האו״ם לזכויות אדם׳ שהשר ביטל את הוויזות למרבית עובדיה הבינ"ל

תשעה חודשים לאחר פרסום ׳הרשימה השחורה׳ של חברות בינלאומיות וישראליות הפועלות מעבר לגבולות 1948, מתלוננת היום ׳נציבות האו״ם לזכויות אדם׳ שישראל ביטלה את הוויזות למרבית עובדיה הבינ"ל. כך מדווח אריאל כהנא.

ישראל הפסיקה להעניק אשרות לעובדים בסוכנות זכויות האדם של האו"ם, ובכך אילצה את כל הצוות הבכיר לעזוב את שטחי ישראל.

בפברואר הודיעה ישראל כי היא משעה את קשריה עם משרד האו"ם לנציב העליון לזכויות אדם (OHCHR) לאחר שדוח הדגיש יותר ממאה חברות הפועלות בהתנחלויות ישראליות בגדה המערבית. מאז יוני כל הבקשות לאשרות חדשות לא נענו, ודרכונים שהועברו לחידוש חוזרים ריקים.

בשנה שעברה ישראל גירשה את מנהל המדינה של ארגון Human Rights Watch עומר שקיר , לאחר שהאשימה אותו בתמיכה בקריאות לחרם, טענה שהוא הכחיש. גם בשנה שעברה סירבה ממשלת ישראל לחדש את המנדט לכוח בינלאומי שעוקב אחר הפרות בעיר חברון.

מרטין קונקני, מנהל צוות החשיבה האירופי של המזרח התיכון האירופי, אמר כי הגבלת ה- OHCHR היא חלק ממגמה רחבה יותר.

"בתמיכת ארה"ב ישראל זכתה בזכייה בזו אחר זו בזירה הבינלאומית – כמו הסכם איחוד האמירויות הערביות ובחריין. בדיקת זכויות האדם היא סוג של מטרד העומד בפני צעדת הניצחון הזו ", אמר. "אני חושב שישראל חשה מועצמת, לא פחות מתמיכת ממשל טראמפ, לפעול נגד ארגונים בעלי סמכויות זכויות אדם."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *