״2000 גנים נסגרו מאז תחילת המשבר – ל-80 אלף ילדים אין גן לחזור אליו״

נציגי הגנים הפרטיים זועמים על התנהלות משרד האוצר ודרשו במהלך דיון בועדה "״ראש הממשלה חייב לנער את נערי האוצר״

נציגי פורום הגנים הפרטיים השתתפו הבוקר בדיון בוועדת הכספים בנושא המשבר במערכת החינוך, ושוחחו על המצוקה שנפערה בעקבות משבר הקורונה, חנן דגן, פורום הגנים הפרטיים: "אף אחד לא מדבר איתנו, פקידי האוצר משקרים לשרים ואף אחד לא שולט בהם. משרד הבריאות מוציא הנחיות מנותקות מבלי לדעת מה קורה בגני הילדים, איך לעבוד עם תינוקות. הכל באוויר וחסר שליטה".

דגן הוסיף "רק הבוקר טיפלתי ב-2 גנים שנסגרו. 2000 גנים נסגרו מאז תחילת המשבר. ל-80 אלף ילדים אין גן לחזור אליו. אם במהלך השבוע הקרוב לא יימצא פתרון, מבחינתנו שנת הלימודים הסתיימה. גננות רבות כבר החזירו את הגנים לבעלי הנכס. אנחנו נמצאים בכאוס. ראש הממשלה חייב לנער את נערי האוצר".

עו"ד קרן אוחנה איוס, פורום הגנים הפרטיים: "משרד האוצר מסרב להבין כי ככל שיקטן ההיצע ויגדל הביקוש כך המחירים יעלו. לפתחו של משרד האוצר עומדת תכנית כלכלית שהגשנו שמראה שאם אנחנו נפוצה בכ-1000 שקלים לילד, פחות מחצי מיליארד שקלים, נוכל לעמוד על הרגליים ולפתוח את הגנים. בנק ישראל הציג מחקר שמוכיח שכל שבוע שהמשק מושבת – עולה 2 מיליארד שקלים. אז אני לא מצליחה להבין, אם ילד בכיתה א' יודע לעשות חשבון, למה לוקח לאוצר כל כך הרבה זמן להשיב לנו. הצגנו כבר את כל הנתונים, אין לנו עוד מה לספק חוץ ממספר "החללים".

לסיום הוסיפה עו"ד אוחנה כי "כל יום שעובר עוד ועוד מסגרות נסגרות ופולטות החוצה ילדים. ויותר מזה, טיפלנו גם בגננות אחרי ניסיון התאבדות כיוון שהחיים שלהם נמצאים על הכף. אנחנו מרגישים כמו פצועים אנושות בשדה הקרב, ואף אחד לא נשלח לחלץ אותנו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *