10 הדרכים הטובות ביותר להתמודד עם בחילות בהריון

מרבית הנשים ההרות חשות בחילות והקאות בתקופת ההריון, בעיקר בשלישי הראשון. מה שחשוב לזכור כי ניתן לשרוד ולהתמודד עם תחושות אלו ואפילו לצמצם אותן. אז איך תתמודדי עם תחושות הבחילות? במאמר זה ניתן 10 טיפים שעוזרים להתמודד עם תחושות אלו.

מודע אישה הרה חשה בחילות?

תקופת ההריון מלאה בשינויים בגוף האישה, חלק מהשינויים נראים חיצונית וחלק מהשינויים אינם נראים מהסיבה שהם מתרחשים בתוף גוף האישה. בחילות והקאות בזמן ההריון זו תחושה שכיחה מאד בתקופת ההריון, תחושות אלו נובעות ממספר סיבות ובניהם:

  • רמות גבוהות של הורמון הפרוגסטרון העולה בדם – אלו בעצם שינויים הורמונאליים המתרחשים בגוף האישה.
  • חוסר ויטמינים – השינויים הגופניים והתחושות השונות אצל האישה גורמות הרבה פעמים לאכילה לא מסודרת, לתזונה קלוקלת וספגיה לקויה במערכת העיכול.
  • גורמים פסיכולוגיים – נשים רבות חושבות שבחילות והקאות הן חלק בלתי נפרד מהריון, תחושה זו מעלה את הסיכויים לחוש כך.

חשוב לזכור כי בחילות והקאות בהריון אינן מעידות על הריון לא תקין, אך כאשר ההקאות מופיעות בתדירות גבוהה מידי יש חשש לירידה במשקל, התייבשות, פגיעה בתזונה, חוסר מלחים בגוף וכדומה – במצב כזה חשוב להבדק אצל רופא.

כך תתמודדי עם תחושות בהחילות וההקאות

  1. אכלי בכמויות קטנות – חשוב לנסות לשמור על בטן מלאה למשך כל היום. נסי לאכול ארוחות קטנות במרווחי זמן מצומצים (בערך כל שעתיים). נסי לנשנש, חטיפי בריאות, מנות קטנות ולדלג על ארוחות. נסי לצמצם אכילה של מטוגנים, חריף ותבשילים עמוסים.
  2. צמצמי תחושות ריח – הרבה פעמים ריחות חזקים ואפילו מראה של אוכל מעלה תחושה של בחילה אצל נשים בהריון. על מנת לצמצם את הריחות חשוב לבשל עם חלונות פתוחים ובאופן כללי ניתן לצמצם בבישולים (ניתן לבקש מהבן זוג לבשל במקומך). במידה וריח האוכל נותן תחושות לא טובות מומלץ לנסות לאכול את האוכל קר (בטמפרטורת החדר), לאוכל קר יש פחות ריח מאוכל חם.
  3. הריחי ריחות טובים – ריחות טובים עוזרים להרגיע את תחושות הבחילות, חשוב לזכור, לא מדובר בריחות של בושם או משהו דומה אלא הכוונה היא לריחות של לימון, ג'ינג'ר, עלי ריחן וכדומה. ריחות אלו מכניסים ניחוחות נעימים לגוף ועוזרים להפיג את תחושות הבחילות.
  4. שתי הרבה – הקאות גורמות לאיבוד רב של נוזלים, לכן חשוב לשתות המון. חוץ מעובדה זו שתייה של מים קרים עוזרת לתחושה של ריענון ומצמצמת תחושה של בחילות.
  5. אל תתביישי, לכי לנוח – הרבה פעמים, נשים בהריון לתונות תחת לחץ רב. בהרבה מקרים תחושות לחץ מעלות סיכויים להקאות ובחילות. הורידי לחץ מעצמך בעזרת מנוחה קלה, שינה טובה ואפילו שינה ארוכה בלילה.
  6. אכלי ג'ינג'ר – לג'ינג'ר יש המון מאפיינים תזונתיים, זהו מאכל בריא מאד בהרבה בחינות. נסי להכניס את הג'ינג'ר לתפריט היומי שלך בשתיה, כתבלין באוכל או כנשנוש צד. זכרי, אין להתפרע עם אכילת ג'ינגר מאחר ואכילה מרובה עלולה לגרום לעודף חומציות.
  7. השתמשי ברפואה משלימה – טיפולי רפואה משלימה רבים עוזרים בחיזוק הגוף ומצמצים תחושות של בחילות כגון דיקור סיני, הומאופתיה, נטורפתיה וכדומה.
  8. אל תתעצלי, עשי פעילות גופנית – פעילות גופנית עוזרת להתמודד עם תחושות של בחילות במיוחד פעולות כמו הליכה ושחייה.
  9. אכלי מאכלים יבשים – מאכלים יבשים אינם מעוררים תחושות של בחילה כגון קרקרים, אורז לבן חמאת בוטנים וכדומה.
  10. המנעי ממקומות חמים – מקומות חמים וחנוקים בדרך כלל מעוררות תחושה של בחילה, על אחת כמה וכמה שמדובר באישה הרה. המנעי משהייה במקומות חמים מידי ונסי להשאר במקומות שיש בהם אוויר זורם.

לסיכום

בחילות והקאות בהריון זה דבר נורמלי לחלוטין, השינויים בגופך גורמים לתחושות לא נעימות שלעיתים באות לידיי ביטוי בהקאות ובחילות. נסי ליהנות מתקופת ההריון למרות שלעיתים היא יכולה להיות לא הכי נעימה, נסי להכיר את גופך ולהתכונן ללידה הקריבה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.