3 דרכים להגביר את השימוש באפליקציית המובייל שלכם

הישראלים הם המובילים בפיתוח אפליקציות ובזמן השימוש בהן, כך טען כלכליסט עוד בשנת 2013 (02.10.13). כבר לפני שנתיים, כשעולם האפליקציות עוד לא הגיע לשיא ההתפתחות שלו, בילה הישראלי הממוצע כ-80 דקות מדי יום בשימוש באפליקציות. מאז, כמובן, אפשר לראות כי זמן השימוש בהן רק הלך וגבר, הן בקרב הישראלים והן בעולם כולו.

כל מי שמפתח אפליקציה צריך לדעת כי הוא נכנס לעולם תחרותי מאד. האפליקציות רבות ואף על פי שזמן השימוש במכשירים הניידים רק הולך ועולה, הכנסת אפליקציה חדשה לא הופכת להיות קלה יותר. זוהי משימה שלא נגמרת, כלומר גם לאחר שנעשתה הורדה של האפליקציה שלכם, המטרה היא שאלו שהורידו אותה גם ימשיכו להשתמש בה.

אז איך עושים את זה? הנה 3 דרכים שיעזרו לכם להגביר את השימוש באפליקציה שלכם:

  1. הגברת מעורבות גם מחוץ לאפליקציה

חשוב להבין כי האפליקציה שלכם אינה קיימת רק במכשיר הנייד – היא באה לתת מענה למי שהוריד אותה, כאשר אותו מענה יכול להיות בילוי, העברת זמן, תזכורות, עשיית סדר בחיים ועוד. ככל שהמעורבות של מי שמוריד את האפליקציה גבוהה יותר, כך השימוש בה יגבר ואפשר לעשות זאת גם בפעולות שאינן קשורות ישירות באפליקציה. למשל, הרשתות החברתיות יכולות להיות כלי מצוין להגברת השימוש באפליקציה שלכם.

חשוב מאד שלכל אפליקציה יהיה גם דף חברתי (בפייסבוק ובאינסטגרם) ושתהיה בו פעילות. בדף כזה אפשר לעדכן פרטים וחדשות הקשורות באפליקציה, אפשר ליצור תכנים שיכולים להיות מעניינים בתחום שבו היא עוסקת ואפשר לענות על שאלות של משתמשים, כאשר המטרה היא להגביר את המעורבות ולעודד שימוש באפליקציה. העידוד יכול להתבצע גם באמצעות קידום ממומן אשר מתמקד באלו שכבר הורידו את האפליקציה וכך הוא קורא להם בעצם להמשיך להשתמש בה.

  1. יצירת תקשורת מול המשתמשים

חשוב מאד כי המשתמשים אשר כבר הורידו את האפליקציה שלכם יוכלו לפנות לקבלת שירות. קבלת פניות ממשתמשים מגדיל את הקשר איתם, את הסיכוי שהם ימשיכו להשתמש באפליקציה וכן מאפשר ליצור שיפור של האפליקציה עצמה.

בסעיף זה נכנסת גם החשיבות של עדכון האפליקציה ושיפורה באופן מתמיד. דרך אפשרות ליצור קשר עם מי שעומד מאחורי האפליקציה, אפשר לקבל משוב ולהחליט באלו אמצעים כדאי לנקוט כדי לשפר אותה ולהגביר את השימוש בה. חשוב מאד לדעת כל הזמן מה קורה עם האפליקציה, מה גורם לאנשים להמשיך להשתמש בה ומה גורם להם לנטוש אותה. דרך הזמנת המשתמשים ליצור קשר ודרך מתן מענה לשאלות ופניות – השימוש באפליקציה יכול לעלות.

כאן חשוב גם לציין שמשתמשים מרוצים נוטים לספר לחברים שלהם על כך (בפלטפורמות השונות, פנים מול פנים או וירטואלית) וזוהי סיבה נוספת להשקיע בתקשורת ובשירות לקוחות.

  1. המשך שיווק, גם לאחר הפרסום הראשוני

הפרסום הראשוני לאפליקציה חשוב מאד ולרוב מושקעים בו משאבים רבים (באופן יחסי להמשך הדרך). ישנם בעלי אפליקציות אשר חושבים שבכך מסתיימת מלאכת השיווק, אך זוהי חשיבה מוטעית. יש להמשיך לבצע מאמצי שיווק גם לאחר ההשקה הראשונית וגם לאחר שהשגתם הורדות רבות (גם אם הן עמדו בציפיות).

כשמתכננים את התהליך השיווקי לטווח הארוך, יש לחשוב על דרכים שיתנו לכם להשיג חשיפה ופרסום שוב ושוב. רפטטיביות זו מעמיקה את ההזדהות עם המוצר שלכם ומרחיבה את השימוש בו. לכן, יש להקצות כל הזמן משאבים לשיווק האפליקציה כשהאמצעים יכולים להיות הרשתות החברתיות, יחסי ציבור ועוד.

לסיכום

יצירת הורדות לאפליקציה שלכם היא השלב הראשון בהצלחה שלה. לאחר מאמץ השיווק הראשוני להשגת הורדות, יש צורך במשתמשים שימשיכו ליהנות מהאפליקציה שלכם ולהשתמש בה. לכן, יש צורך להעמיק את המעורבות של המשתמשים, לאפשר להם לתת משוב ולקבל שירות ולהקצות משאבים מתמידים לשיווק.

כתבה באדיבות – פריון נטוורק

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.