320 מיליון שקל לתכנון הרכבת הקלה חיפה-נצרת

חברת כביש חוצה ישראל בחרה בקבוצה הזוכה במכרז לתכנון הרכבת הקלה חיפה-נצרת, בהיקף של כ- 320 מיליון ₪. הקבוצה הזוכה היא חבירה של חברת Ineco הספרדית וחברת ינון – תכנון, יעוץ ומחקר בע"מ, הישראלית.

פרויקט הרכבת הקלה חיפה – נצרת, שמקדם שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, הינו מגה פרויקט תשתיתי מורכב, ראשוני מסוגו בישראל, המנוהל ע"י חברת כביש חוצה ישראל כזרוע הביצוע של משרד התחבורה. הפרויקט משלב מערכת תחבורה ציבורית בין-עירונית ועירונית חדשנית להסעת המונים. מדובר בתכנון והקמת רכבת קלה אזורית אשר תשרת את תושבי הצפון ותחבר את גושי ההתישבות חיפה, גוש הקריות וגוש נצרת-נצרת עילית. היקפו הכולל של פרויקט הרק"ל, נאמד בהיקף של כ- 7 מיליארד ₪.
למכרז הנדון נגשו 4 קבוצות אשר הורכבו מחברות מקומיות וחברות בינלאומיות מובילות בתחום, כמפורט: חברת Egis הצרפתית יחד עם חברת אמי מתום, חברת DB הגרמנית יחד עם חברת תדם, וחברת Beijing Urban Ltd הסינית יחד עם חברת גרונר ד.א.ל.

על פי דרישות המכרז הקבוצה הזוכה מורכבת מחברה בינלאומית וחברה מקומית. חברת אינקו (Ineco) הספרדית, היא חברת הנדסה מנוסה אשר לקחה חלק בפרויקטי פיתוח תשתיות תחבורה בלמעלה מ-50 מדינות בעולם ביניהן : ניו יורק, לונדון וספרד. ומעורבת בפרויקטי הרכבות הקלות בירושלים ובתל אביב. חברת ינון – תכנון, יעוץ ומחקר בע"מ – הינה אחת מחברות ההנדסה האזרחית המובילות בישראל, העוסקת בתכנון הנדסי ואדריכלי של תשתיות תחבורה ומספקת פתרונות הנדסה רב תחומיים למגזר הציבורי והפרטי; החברה היתה מעורבת בין היתר בפרוייקטי תשתית רבים בישראל לרבות: מסילה לנתב"ג 2000, מסילת ראשל"צ –אשדוד, כביש 22 ועוד. כמוכן חברת ינון מעורבת בימים אלו בפרוייקטי הרכבות הקלות בירושלים ובתל אביב.

הקבוצה הזוכה תשתלב בפרויקט בשבועות הקרובים, לאחר החתימה על ההסכם ותספק שרותי תכנון מקיפים לרבות: השלמת התכנון מוקדם והסופי לכל עבודות הרכבת הקלה לרבות: תכנון קונספטואלי, תכנון קידום זמינות הקרקע, עבודות הנדסה אזרחית, העתקת תשתיות ומבנה תחתון, תכנון מפורט של כלל עבודות אינפרא 1 , תכנון ראשוני לעבודות המבנה העליון והמערכות הרכבתיות, ולטובת מכרז אינפרה 2 (מכרז PPP – Public Private Partnership).

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ: "בעוד מספר שנים יוכל כל תושב בנצרת עילית והסביבה לעלות על רכבת קלה בשכונת מגוריו ולהגיע בנוחות ומהירות למרכזית המפרץ בחיפה, ומשם ישירות לתל אביב ולשאר חלקי הארץ. המיזם יאפשר חיבור מהיר וישיר בין מטרופולין חיפה והגליל התחתון ויגדיל משמעותית את מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *