4 מסלולים מומלצים לטיול עם אופניים חשמליות

אופניים חשמליות הן נפלאות לא רק כדי להגיע ממקום למקום בתוך העיר אלא גם ככלי תחבורה לטיולים לאורך שבילים מתאימים באזורים פתוחים. טיול בטבע באופניים חשמליות מאפשר ליהנות מכל היתרונות של טיול אופניים מבלי שמוכרחים להתאמץ ולהזיע. אספנו עבורכם ארבעה מסלולים מומלצים לטיול באופניים חשמליות.

לאורך נחל אלכסנדר
לנחל אלכסנדר שני חלקים המתאימים לטיול, הראשון מתחיל סמוך למושב חניאל ונמשך עד כביש 4 ואילו החלק השני הוא למעשה קטע הנחל הממשיך מכביש 4 עד לים.
הכניסה למושב חניאל נמצאת מעט מזרחית לכפר יונה. חוצים את המושב ומיד כשיוצאים ממנו פונים ימינה לשביל עפר, ממשיכים ישר עד לנחל ופונים שמאלה. רוכבים לאורך הנחל, עוברים שלל פינות חמד, כולל מאגר מים ענק שמעליו תצפית, בעונות המעבר פוקדים את המאגר להקות ענק של עופות מים נודדים, כולל שקנאים וחסידות. בסמוך למאגר המים יש רחבת שעשועים לילדים. אפשר להמשיך ממש עד המקום בו הנחל עובר מתחת לכביש 4 או לנסוע לאורך גדה אחת, לחצות על אחד הגשרים ולטייל גם לאורך הגדה השנייה.

שמורת יער חדרה
בשנים האחרונות נעשתה עבודת פיתוח נרחבת בשמורת יער חדרה, בין היתר ניתן כיום לצעוד או לרכב לאורך הגדה הדרומית של נחל חדרה ממש עד לחוף הים (בסמוך לתחנת הכוח חדרה). ניתן לשלב את הרכיבה לאורך הנחל עם סיור בשבילים בשמורת יער חדרה עצמה, מומלץ להימנע משבילים הכוללים קטעי חול ים.

נחל שורק
על הכביש מראשון לציון לכיוון קיבוץ פלמחים (השוכן ממש על חוף הים), בערך באמצע הדרך ניתן לרדת ימינה (צפונה) ולהיכנס לשמורת נחל שורק. לאורך הגדה המזרחית פרוש מסלול נוח עליו ניתן לרכב ממש עד חוף הים. בעונות המעבר עצי האיקליפטוס באזור משמשים חנייה ללהקות קורמורנים, עופות מים נודדים. כדי להתרשם מן הקורמורנים צריך לטייל בשעות הבוקר המוקדמות או לפנות ערב שכן במשך היום הקורמורנים עוזבים את העצים ויוצאים לתור אחר מזון.

נחל תנינים
הכניסה לשמורת נחל תנינים נמצאת בין הכפר ג'סר א-זרקא לקיבוץ מעגן מיכאל. בתוך רחבי השמורה עצמה לא ניתן לרכב באופניים חשמליות אולם מומלץ להחנות את האופניים בכניסה לשמורה ולבקר בה רגלית. קטע הרכיבה מוביל מן המקום בו הנחל ממשיך מן האזור המגודר של השמורה ועד לנקודה בה הנחל נשפך לים.

למעט עבור מי שגרים בסמוך למסלול כגון אלה הנ"ל טיול באופניים חשמליות מחייב הובלת האופניים על גבי הרכב עד לנקודת היציאה. חשוב להסתובב חזרה בזמן כך שהסוללה תספיק להגיע חזרה לרכב.
מי שלא מעוניים להתעסק עם העמסת אופניים על גבי הרכב יכולים לבחור לטייל באתרים שונים בהם ניתן לשכור אופניים, ישנם שלל מסלולים כאלה, רבים מהם בצפון הארץ.