5 טיפים להורדת לחץ הדם

הקשר בין לחץ דם גבוה לצריכה גבוהה של נתרן הוכח כבר מזמן

1. הפחתה בצריכת המלח
הקשר בין לחץ דם גבוה לצריכה גבוהה של נתרן הוכח כבר מזמן, ולכן הטיפ הראשון להורדת לחץ דם יהיה הפחתה בצריכת המלח. לצערנו, המזון שלנו עמוס במלח ורובינו רגילים לבזוק מלח על כל ארוחה שמונחת לפנינו. הפתרון הוא לנסות ולהפחית את המלח בהדרגה עד כדי הפסקה מוחלטת, וכמובן להימנע ככל האפשר ממאכלים עתירי נתרן, כמו מזונות תעשייתיים ומעובדים ואבקות מרק.

2. הפחתת רמת הסטרס בחיי היומיום
אחד הגורמים ללחץ דם גבוה עשוי להיות קשור ללחץ היומיומי שכולנו חווים. כשאנחנו לחוצים, הגוף מגיב בהתאם ולחץ הדם שלנו עולה. כדי לנסות ולטפל בבעיה הזו, נסו שיטות הרגעה כמו יוגה או מדיטציה, ועל הדרך כדאי גם לתרגל נשימה נכונה. אם נכנסתם למצב מלחיץ, קחו כמה נשימות עמוקות ומרגיעות ואל תתנו ללחץ להשתלט עליכם – זה יפגע רק בכם.

3. אימוני ספורט מתונים

פעילות גופנית הוכיחה את עצמה כמפחיתה בלחץ דם גבוה, ולכן חשוב להתמיד באימונים קבועים. האימונים צריכים להיות מתונים (כדאי להתייעץ עם מאמן או רופא) אך בתדירות גבוהה, בין שלוש עד ארבע פעמים בשבוע. את התוצאות תראו בהקדם, וגם ההרגשה הטובה לא תאחר לבוא.

4. הפחתת מזונות מעובדים והעדפה של פירות וירקות
מזונות מעובדים רוויים בנתרן ובשומן. את מגרעותיו של הנתרן כבר הזכרנו, והשומן ידוע כמגדיל את הסיכון למחלות של כלי הדם וביניהן לחץ דם גבוה. על פני המזונות המעובדים תנו העדפה לפירות ולירקות. פירות וירקות מכילים חומרים צמחיים המסייעים לשמור על כלי הדם, וכן מכילים סיבים תזונתיים התורמים גם הם להורדת לחץ הדם. תזונה נכונה כזו תעשה פלאים ללחץ הדם שלכם.

5. צריכת תוסף תזונה המסייע בשיפור זרימת דם ובשיפור לחץ הדם

רבות דובר על סגולותיו הבריאותיות של היין האדום ותרומתו העצומה לבריאות כלי הדם והלב. זה בזכות חומר בשם פוליפונלים, המצוי בענב ומסייע לבריאות כלי הדם ולשיפור זרימת הדם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.