לקראת כאוס? זינוק דרמטי במספר החולים בערים החרדיות

מספר החולים בערים החרדיות מזנק ביממה האחרונה ומגיע ביחד לאלפי חולים חרדים, בני ברק מזנקת ל-1061 חולים. אלעד עם 120 חולים, מודיעין עילית קופצת מ-70 ל-91. ביתר עילית גם היא רושמת עלייה גדולה עם 70 חולים

מספר החולים בערים החרדיות מזנק ביממה האחרונה ומגיע ביחד לאלפי חולים חרדים, בני ברק מזנקת ל-1061 חולים. אלעד עם 120 חולים, מודיעין עילית קופצת מ-70 ל-91. ביתר עילית גם היא רושמת עלייה גדולה עם 70 חולים. כפר חב"ד – 39. רכסים – 20.

מדובר בזינוק משמעותי במספר הנדבקים גם בבני ברק וגם במודיעין וביתר עילית ואלעד שרושמים יחד גידול של עשרות חולים, ההערכה היא כי עד שבוע הבא ולאור הקמת מתחמי הבדיקות יעלו מספר החולים בערים החרדיות באופן ניכר.

דובר צה"ל פרסם בצהרים לעיתונאים חרדים את ההחלטות שהתקבלו בצמרת הצבאית לאחר שצה"ל קיבל מהממשלה את האחריות לנעשה בעיר בני ברק.

ואלו עיקרי הדברים:

קיבלנו את האחריות על הסיוע האזרחי לבני ברק. לסייע לרשות האזרחיות ולמוסדות שלה ולהציל חיים.
• ככל שמדובר באכיפת הסגר בעיר זו משימה של משטרת ישראל, אנחנו לא עוסקים בזה.
• פקע״ר המפקדה הראשית אבל כל צה״ל נמצא מאחוריהם, מ׳ פקע״ר פנה לרמטכ״ל שיתן את אוגדה 98 עם כל היכולות והיא הופכת למעין מחוז שאחראי על בני ברק.
• החיילים יהיו ממוגנים. הכל לפי הנחיות קרפר ומשרד הבריאות. זו המשימה המרכזית היום של מדינת ישראל.
המשימות:
1. יחד עם מד״א להכפיל ולשלש את מספר הבדיקות בעיר לפי מדיניות משרד הבריאות. מיפוי טוב יותר.
2. מאמץ שכבר התחיל – סיוע לקופות החולים להעביר חולים מאומתים למלוניות וגם להעביר אזרחים קשישים. נערכים עם תשתית לקלוט אזרחים וותיקים, אף אחד לא יפונה בכוח אז נערכים עם הסברה ונראה בימים הקרובים האם נפנה מאות או אלפים.
3. מאמץ הדוברות וההסברה בתוך העיר – מנוהל על ידי הרשות עצמה. מביאים כלים ויכולות לטובת מנליס ואנשיו.
4. משפרים את מוקד הפניות כך שהוא ידע לענות לכל פניה של תושבי העיר.
5. הכי חשוב – סיוע חיוני כמו באוכל ובתרופות ומיפוי אוכלוסיות שבסיכון גבוה.
• כל מה שהרשות תצטרך צה״ל פה לסייע. גם צה״ל וגם פקע״ר ממשיכים לעמוד לרשות המדינה בכל סיוע שצריך. צה״ל פרוס מקצה לקצה, גם בניהול ידע, גם במאמצים נקודתיים, גם במה שדיברנו עכשיו וגם עכשיו יש תכנון של הרמטכ״ל לקראת אתגרים נוספים ותכנון להמשך.
• סד״כ – מתחילים משני גדודים ויכולות לוגיסטיות נוספות. הצ’ק פתוח מה שנצטרך נקבל.
• יש לנו קשרים טובים עם העיר בני ברק, יש לה את הייחודיות שלה. בניגוד לעיר רגילה לא רואים אינטרנט וחדשות.
• מחוז דן מתפנה להתעסק בעניינים אחרים, יש עוד שלושה מיליון אנשים שזקוקים לו. הסיבה שהחלטנו על אוגדה 98 היא כי אנחנו לא רוצים להביא אנשי מילואים במצב המשק כמו שהוא עכשיו.
• בני ברק היא הראשונה ולא האחרונה, יהיו עוד אחרים.
• זיהינו את בעיית בני ברק לפני כולם, אפילו כתבנו מכתב בעניין. אנחנו כבר מספר ימים שם. אנחנו נמצאים גם שם וככל שיצטרכו עזרה נסייע גם להם.
• אין סגר בבני ברק יש הגבלות על היציאה והכניסה. ככל שנצטרך נסייע לרשות כדי לסייע לחולים ולאוכלוסיה בסיכון עם אוכל ותרופות כדי שלא יצטרכו לצאת מהבית. שאר האנשים בבני ברק יכולים לצאת לקנות מזון כרגע.
• סוגיית הפוש – המנדט שקיבלנו הוא אחריות לסיוע האזרחי לרשות המקומית. הרשות קיבלה גם סיוע נוסף ומתפקדת, אנחנו לא באים להחליף אותה והסמכויות שלנו הן בדיוק לדבר הזה – לסייע לרשות.
• החיילים עכשיו מתארגנים ועוד מעט יכנסו. אנחנו לא חשבנו שנכון שבעשר בערב יודיעו על הגבלות תנועה ועל הבוקר יכנסו מאות חיילים. אין לנו עדיין שום תכנית או צורך שאנחנו יודעים למלא בשעות האלו, אנחנו מתכננים את זה עדיין.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *