קריסה? יחידות טיפול נמרץ נסגרות לטובת הטיפול בחולי קורונה

ב"הדסה עין כרם" סגרו את היחידה לטיפול נמרץ פנימי למטופלים שאינם חולי קורונה והצוות הועבר לתגבור היחידה לטיפול נמרץ קורונה שבה מאושפזים 22 חולים במצב קשה

ב"הדסה עין כרם" סגרו את היחידה לטיפול נמרץ פנימי למטופלים שאינם חולי קורונה והצוות הועבר לתגבור היחידה לטיפול נמרץ קורונה שבה מאושפזים 22 חולים במצב קשה. פרופ' דרור מבורך אמר: "ברגע שאין מקום לטפל בחולים ממחלקה רגילה, זו התחלה של קריסה. ירושלים היא אמנם עיר אדומה, אבל מה שקורה כאן עכשיו עלול להפוך בקרוב לשגרה בכל הארץ עם פתיחת שנת הלימודים ובעונת החורף".

ב"שיבא" צומצם מספר המיטות בטיפול נמרץ, פרופ' אהוד גרוסמן אמר: "לפי התחזיות היו אמורים להיות עכשיו כ–310 חולים קשים בכל הארץ. אנחנו כבר כמעט ב–400. לפני כמה ימים מספר המונשמים היה 99 וכיום הוא כבר 118. אם זה הכיוון ואף אחד לא יעשה כלום – נגיע לקריסה", הוא מזהיר.

סמנכ"ל "שערי צדק", ד"ר ספי מנדלביץ, אמר: "בית החולים נמצא כבר בתפוסה מלאה עם חולים במסדרונות. ירדנו בהיקף הפעילות בטיפול נמרץ הרגיל כדי להסיט משם כוח אדם. הצוותים מותחים את עצמם לקצה גבול היכולת עם עוד ועוד משמרות, ואנחנו רק בקיץ".

מנהל רמב"ם ד"ר מיקי הלברטל מסר כי "אתמול התבקשנו לפתוח מחלקת קורונה נוספת ונאלצנו לסגור טיפול נמרץ פנימי. עושים ג'אגלינג כדי לתת מענה לכל החולים. ככל שהעומס יגבר ומספר החולים יעלה נצטרך לצמצם עוד פעילות בבית החולים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *