6,900,000 מיליון שקל יושקעו בשיפוץ ושדרוג הר המנוחות

"יש צורך למצוא פתרונות לקבורת שדה"

סיור מיוחד התקיים היום בהר המנוחות בירושלים: שר הדתות הרב יעקב אביטן ובכירי משרדו הגיעו להר המנוחות בירושלים לסיור עבודה ביחד עם מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל ונציגי חברות קדישא על מנת ללמוד מקרוב על צרכי הקבורה בירושלים ותכניות הפיתוח והשדרוג של ההר שחלקן יוצאים לפועל בימים אלו בעלות של מילוני שקלים בתקציב משותף של המשרד לשירותי דת, עיריית ירושלים ומועצת בתי העלמין.

מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל הציג בפני השר את המשך עבודות השיפוץ והשדרוג של דרכי הגישה להר המנוחות, שנמשכות כל העת לצד עבודות תשתית נרחבות בכל רחבי העיר הכוללות שבילים חדשים ושיפוץ השבילים הישנים ושדרוג של תשתיות ישנות.

רק לאחרונה הושלם פרק נוסף בתכנית עם השלמת סלילת וריבוד הכביש המוליך אל ההר, לאחר שמצבו של הכביש חייב את סלילתו מחדש. עבודות השדרוג של ההר הם חלק מתכנית כוללת לה שותפים עיריית ירושלים באמצעות האגף למבני דת, המשרד לשירותי דת ומועצת בתי העלמין, התכנית בעלות של מילוני שקלים, נועדה להתאים ולהנגיש את התשתיות של בתי העלמין בירושלים לרווחת העולים לבתי העלמין.

בישיבה שהתקיימה לאחרונה בלשכת ראש העיר ירושלים מר משה ליאון, הציגו המשתתפים נציגי האגף למבני דת, המשרד לשירותי דת, מועצת בתי העלמין את פרטי התכנית לשיקום הר המנוחות.

התכנית בעלות של 6,900,000 מיליון שקל, כוללת עבודות שיפוץ ושדרוג החל מהכניסה לבית העלמין ועד ולרחבה הגדולה שעברה גם היא שיפוץ. כמון כן ישופצו המדרכות והכבישים בתוך ההר. הוקצו מתחמים מוצלים להספדים וסעודות הילולה המתקיימות בהר המנוחות. כמו כן ניתן מיקוד מיוחד לפתרון מצוקת החנייה בהר שגרמה לעיתים לסבל רב לעולים ולפקקי תנועה בתוך הר המנוחות.

השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן ציין, כי לצד ההשקעה בתשתיות יש צורך למצוא פתרונות לקבורת שדה על מנת שיהיה ניתן לתת מענה נכון לצרכי הקבורה של תושבי ירושלים ורבים החפצים שיקיריהם יטמנו בירושלים: 'אנחנו רואים את העבודות וההשקעה העצומה בפיתוח בית העלמין הזה, מכל העולם יהודים באים להיקבר בירושלים יש פה בית עלמין שקבורים צדיקים וקדושים ועלינו לדאוג שהדרכים המובילות להר יהיו מותאמות לצרכים ההולכים וגדלים כאן וכן להכשיר עוד ועוד מקומות קבורה', אמר השר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *