אבל בארה"ב: האדמו"ר מנובומינסק התמוטט – ונפטר

אבל כבד בארה"ב: יו"ר מועצג"ת של אגו"י כ"ק האדמו"ר מנובומינסק זצ"ל התמוטט בביתו ונפטר לאחר שכוחות הצלה הוזעקו לביתו וניסו לבצע בו החייאה, חסידו טוענים כי נדבק בנגיף הקורונה.

אבל כבד בארה"ב: יו"ר מועצג"ת של אגו"י כ"ק האדמו"ר מנובומינסק זצ"ל התמוטט בביתו ונפטר לאחר שכוחות הצלה הוזעקו לביתו וניסו לבצע בו החייאה, חסידו טוענים כי נדבק בנגיף הקורונה.

האדמו"ר הוא ממנהיגי היהדות החרדית בארצות הברית, יו"ר אגודת ישראל באמריקה ועומד בראש מועצת גדולי התורה של האגודה בארצות הברית. הוא ידוע בלמדנותו ובכושרו הרטורי ומחבר הספר "עדת יעקב" (ירושלים תשמ"ב-תשס"ח) על הש"ס.

האדמו"ר הרב יעקב פרלוב נולד בשנת תר"צ בארצות הברית לביילה רחמה בת האדמו"ר רבי יצחק זליג מורגנשטרן מקוצק-סוקולוב ולרב נחום מרדכי פרלוב, האדמו"ר מנובומינסק-ניו יורק, נקרא על שם סב אביו רבי יעקב פרלוב (תר"ז, 1847 – תרס"ב, 1902) מייסד חסידות נובומינסק.

הוא למד בישיבת רבנו חיים ברלין והיה תלמידו הקרוב של הרב יצחק הוטנר. במקביל השלים לימודים כלליים בברוקלין קולג'.

הוא נישא ליהודית בתם של האדמו"ר רבי אברהם אייכנשטיין מזידיטשוב-שיקגו ורעייתו שארצא, בתו של רבי פנחס שלום רוטנברג מקוסון. לאחר נישואיו למד בכולל גור אריה (אנ'), בית המדרש הגבוה לאברכים שע"י ישיבת רבנו חיים ברלין. לאחר מכן החל ללמד בישיבת בית המדרש לתורה ("Hebrew Theological College" (אנ')) בסקוקי, אילינוי.

בראשית שנות ה-70 של המאה ה-20 התמנה בידי הרב שמעון שוואב כראש ישיבה בישיבת "ישורון" בוושינגטון הייטס, מנהטן (אנ'), ישיבה של קהל עדת ישורון (אנ'), בראשה עמד 11 שנים. לאחר פטירת אביו ב-1976 החל לכהן באדמו"רות במקומו, הוא הקים בית כנסת כמרכז לחסידות נובומינסק, וישיבה בשם "קול יהודה" בבורו פארק שבברוקלין, ניו יורק. בהדרגה עזב את תפקידיו בישיבת הרב ברויאר ולימים התפטר והתמקד בעבודתו בישיבתו.

אשתו יהודית נפטרה בג' בתמוז תשנ"ח (1998) והוא נשוי בשנית לעטיל מרים.

ביוני 1999, שנה אחרי שהתמנה לתפקידו כיו"ר אגודת ישראל באמריקה, כתב בבטאון אגו"י The Jewish Observer פרסם טור אודות מצע פיטסבורג השני של האיחוד ליהדות רפורמית, בו הוכרז על חתירה לשמירת מצוות רחבה יותר. לאחר שציין כי גיוריהם והכרתם ביהדות העוברת דרך האב פסולים, כתב: "הזהו קולו של מעוז הכפירה? לא, זהו קולם של יהודים התועים במדבר… אנו המאמינים נטעה בפירוש רצון ההשגחה אם נתייחס לכך בציניות… הדבר עשוי להוביל לתשובה. המצע הוא אמנם רק התחלה, אבל התחלה היסטורית." המאמר עורר תגובות שליליות בקהילה האורתודוקסית, אך הרב לא חזר בו. אדם פרזיגר ראה בכך עדות לביטחונה הגובר של האורתודוקסיה האמריקנית ולכך שחדלה לראות בזרם האחר איום.

במאי 2014 התבטא ש"לרפורמים ולקונסרבטיבים אין עתיד, כמעט ואין להם הווה" בנאום בכינוס רשמי של אגו"י בו נכחו גם ראש העיר ניו יורק ביל דה בלאזיו ופוליטיקאים נוספים. את המסר העיקרי כיוון נגד "האורתודוקסיה הפתוחה", אותה גינה כתנועת הכפירה החדשה של העידן, וקרא לזרם המרכזי של האורתודוקסיה המודרנית לחבור לחרדים במלחמה בה.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. נַחֲמוּ נַחֲמוּ עַמִּי יֹאמַר אֱלֹקיכֶם

    נַחֲמוּ נַחֲמוּ עַמִּי יֹאמַר אֱלֹקיכֶם עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ.

    נַחֲמוּ נַחֲמוּ עַמִּי יֹאמַר אֱלֹקיכֶם
    עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ: – בואו ונבדוק ביחד המצב המר של היום:

    המגיפה החריפה שפוקדת את הקהילה החרדית בעולם כולו ובפרט בארצות הברית הביאה אתמול ושלשום למותם של עשרות חרדים נוספים זי"ע – חלקם ממש צעירים בשנות הארבעים והחמישים לחייהם, כשהם מותירים אלמנות ויתומים רכים בביתם ה"י•

    בואו חשבון:
    * הקב"ה זרק אותנו מבתי הכנסת ובתחילה היה מותר להתפלל בחוץ.
    * עכשיו הקב"ה גם את התפילות הללו הקב"ה דוחה ויש לנו להתפלל יחידי.
    * הקב"ה זרק אותנו החוצה מהישיבות, וחדרים של תינוקות של בית רבן.
    * גם הלימוד תורה שלנו לא כל כך מתקבלים בשמים.
    * הגאווה והיהירות שלנו בחברה החרדית הביאה אותנו לאסון גדול ונורא
    שאחד מכל שלשה חרדים חולים בקורונה רח"ל ה"י ויצילינו מכל צרה וצוקה
    ומחלה.

    רואים מכאן ש…..
    – ד' לא שומר על מי שלא שומר על עצמו ברוחניות.
    – ד' לא מעוניין בלימוד התורה שלנו כפי שהיה עד עכשיו.
    – ד' לא מעוניין בתפילות שלנו כפי שהיו…. ואנחנו חייבים לשנות דרך התפלות.
    – ד' מדבר איתנו דברי קשות ואנחנו מסרבים לשמוע רח"ל.

    הנביא אומר שהקב"ה אמר ~ "שָׂנֵאתִי מָאַסְתִּי חַגֵּיכֶם וְלֹא אָרִיחַ בְּעַצְּרֹתֵיכֶם: (עמוס פרק ה פסוק כא) כִּי אִם תַּעֲלוּ לִי עֹלוֹת וּמִנְחֹתֵיכֶם לֹא אֶרְצֶה וְשֶׁלֶם מְרִיאֵיכֶם לֹא אַבִּיט. הָסֵר מֵעָלַי הֲמוֹן שִׁרֶיךָ וְזִמְרַת נְבָלֶיךָ לֹא אֶשְׁמָע." ח"ו.

    *אנא עם ישראל היקרים הגיע הזמן להתעורר לחיות כיהודים של פעם.
    *נא ונא תתעוררו עכשיו עם כל הלב. המשיח כבר מגיע עכשיו….

    *ואני תפילה שד' ירחם עלינו בקרוב ממש, כי כעת עם ישראל עוד לא מבין רמזים, אז אני מבקש שהשם ית' ירחם עלינו וישלח משיח צדקינו לגאלינו, ושנזכה ליַגִּיעֵנוּ לְמוֹעֲדִים וְלִרְגָלִים אֲחֵרִים הַבָּאִים לִקְרָאתֵנוּ לְשָׁלוֹם, שְׂמֵחִים בְּבִנְיַן עִירֶךָ וְשָׂשִׂים בַּעֲבוֹדָתֶךָ, וְנֹאכַל [השנה] מִן הַזְּבָחִים וּמִן הַפְּסָחִים במהרה בימינו, אמן.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב