אגף החשב הכללי ביצע גיוס חוב לראשונה לטווח ארוך מאד של 50 שנה בהיקף של 500 מיליון אירו

החשב הכללי, מר רוני חזקיהו, החליט היום על ביצוע הנפקה פרטית למשקיע מוסדי באירופה בהיקף של 500 מיליון אירו לטווח של 50 שנה.

בהנפקה זו מדינת ישראל נכנסת לראשונה לקבוצה מצומצמת מאוד של מדינות איכותיות המנפיקות לטווחים ארוכים מאוד, כאשר עד כה המדינה הנפיקה לטווחים של עד 30 שנה. ההנפקה בוצעה בריבית קבועה באירו של 2%, המשקפת עלות נמוכה בהשוואה להנפקות ארוכות קודמות.

דירוג האשראי של מדינת ישראל הביא לגידול בביקושי המשקיעים האיכותיים לחוב של ממשלת ישראל, ולראייה בינואר האחרון הממשלה ביצעה הנפקה ציבורית בהיקף של 2.5 מיליארד אירו. המשקיע בהנפקה זו הינו קרן פנסיה מהגדולות והמובילות באירופה הנחשבת למשקיעה איכותית, אשר לא השקיעה בעבר באגרות החוב של מדינת ישראל.

החתמים בהנפקה היו Barclays ו- Deutsche Bank אשר משמשים כעושי שוק ראשיים באג"ח ממשלתיות.

שר האוצר משה כחלון: "חוזקה של כלכלת ישראל נבחנת באמון המשקיעים והמוסדות הפיננסים העולמיים בה. ההנפקה הזו היא הבעת אמון בכלכלת ישראל ובמשק הישראלי, אך יותר מכך, היא מבטאת את אמון העולם בכך שמדינת ישראל כאן כדי להישאר. אני מברך את אגף החשכ"ל על העבודה המקצועית והמסורה שהביאה להישג הזה."

החשב הכללי, מר רוני חזקיהו: "הביקוש הגובר של המשקיעים המובילים בעולם להנפקות החוב הישראלי לטווח ארוך מסמל את האמון הרב בכלכלת ישראל ואת הגישה הנוחה של מדינת ישראל לשווקי ההון הבינלאומיים. ההנפקה לטווח זה נעשית כחלק מאסטרטגיית הארכת מח"מ החוב, המקבעת את הריבית הנמוכה לטווח ארוך"

סגן בכיר לחשב הכללי, מר גיל כהן: "ההנפקה הינה חלק ממדיניות ניהול החוב הכוללת הנפקות בשווקים הגלובליים לצורך גיוון מקורות המימון והגדלת בסיס המשקיעים הזרים בחוב מדינת ישראל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *