אדלשטיין: "עוד לא התייאשתי מביטול הבחירות – בימים הקרובים נדע"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין במושב הפתיחה של כנס הרצליה: "אהוד ברק הוא ראש הממשלה הכי תבוסתני וכושל שהיה למדינת ישראל. הוא רוצה שנחזור לקונספציה של ויתורים"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין במושב הפתיחה של כנס הרצליה: "אהוד ברק הוא ראש הממשלה הכי תבוסתני וכושל שהיה למדינת ישראל. הוא רוצה שנחזור לקונספציה של ויתורים" – כך הגענו לאינתיפאדה השניה. מה רוצים? לעשות עוד ויתורים ולהגיע לאינתיפאדה שלישית? אני מקווה שהוא לא יעבור את אחוז החסימה".

בנושא המדיני אמר אדלשטיין: "אנחנו בחלון הזדמנויות נדיר וצריך להחיל את הריבונות על היישובים ביו"ש. הגיע הזמן לחשוב מחוץ לקופסה.

אנחנו רוצים לחכות קודם במזרח התיכון להסכמי שלום כוללים או שאנחנו רוצים לטפל בסוגיות שלא מחכות לנו כבר עכשיו? פעם היו באות אליי משלחות ותוך 2 דקות מסבירות לי איך לעשות שלום. אני שיניתי את הגישה הזאת.

על היוזמה שלו לביטול הבחירות אמר "הביטול טרם בוטל ולא במקרה שלא ראית הודעות מתלהמות מאף צד. ההערכה שלי שאם לא נצליח להגשים את היוזמה שלי אחרי 17.9 בדיוק אותם שחקנים ישבו סביב אותו שולחן ויצטרכו לדבר על הנושאים שהם כרגע מסרבים לדבר עליהם. עדיף היה למדינה שלנו ולציבור כולו לסכם את הדברים כבר עכשיו ולחסוך שלושה חודשים מיותרים ומיליארדים. לפחות אוכל להסתכל על עצמי במראה אחרי ה-17.9 ולדעת שניסיתי. עוד לא איבדתי סופית את התקווה כי בכל זאת לפעמים השכל הישר גם צריך לעבוד. הרי מי מבטיח שלא יהיה בחירות גם בפעם השלישית?".

על יחסי שלוש הרשויות אמר אדלשטיין "הגיע הזמן לעסוק בהפרדת רשויות. הממשלה לא רואה את הכנסת ממטר ורואים את התוצאות. בכנס לשכת עורכי הדין הצעתי בפומבי ישבתי לצד הנשיאה הקודמת נאור והצעתי להקים פורום בניסיון ליצור הידברות. אני עדיין מחכה לתשובה.

אדלשטיין ביקר את איחוד הימין ואמר "אני מוטרד משיח של די 9 זה לא השיח שלי. אבל אני גם לא בגישה של כל מי שאומר שצריך לעשות רפורמות או להידבר – הופך מיד לפאשיסט ואויב הדמוקרטיה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *