אוהד חמו מאוקראינה: "יתכן שאנחנו נמצאים בפתחו של משבר יותר גדול ממה שאנשים חשבו"

שליח 'חדשות 12' אוהד חמו שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm ועדכן במתרחש במדינה. האזינו

שליח 'חדשות 12' אוהד חמו שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm ועדכן במתרחש במדינה.

לדברי חמו, הבוקר "שקט מאוד וזה אולי הדבר הכי מעניין פה – הדיסוננס בין ההצהרות המתלהמות וצחצוח החרבות המילולי לבין העובדה שאתמול היה אחד הימים, לדעתי, השקטים ביותר בתקופה האחרונה. אם אינני טועה, אפילו ירייה אחת לא נורתה".

למרות זאת, "יש חשש גדול. התחושה שזה לא יגיע ושמדובר במשחק, מתחלפת בדאגה ובעיקר בדריכות, משום שההבנה היא שמנשבות רוחות מלחמה וזה לא רק משחק. העובדה שפוטין הלך על המהלך הזה בכל הכוח, לפחות כך זה נראה עכשיו, גורמת להבנה שיכול להיות שאנחנו נמצאים בפתחו של משבר אולי קצת יותר גדול ממה שאנשים חושבים".

באשר להכרה של נשיא רוסיה ולידימיר פוטין בדבר עצמאותם של המחוזות הבדלניים במזרח אוקראינה, אמר חמו: "חציים לפחות נשלטים על ידי מורדים פרו רוסים וחציים על ידי צבא אוקראינה. נכון לעכשיו לא קורה שם דבר, אין יריות ואין ריכוזי כוחות גדולים מדי. אתמול פוטין מדבר על העובדה שהוא רואה בכל השטח של המחוזות הבדלנים שטח רוסי, וזה סיפור אחר. כי חמישים אחוז נמצא תחת ריבונות אוקראינית".

לדבריו, "יכול להיות שיש כאן הכנה להבנה שהולכים לקראת עימות שם. דובר על מלחמה גדולה, על העובדה שפוטין שומט את הקרקע והלגיטימציה תחת העובדה שהמדינה צריכה להתקיים, אוקראינה, אבל יכול להיות שזה היה משחק שח שמטרתו הייתה להשיג את שני המחוזות האלה עם זיקה היסטורית מאוד גדולה לרוסיה".

עוד הוסיף, ואמר כי על אף ההערכות האמריקניות כי קייב מצויה על הכוונת הרוסית, "אין פה אדם אחד כולל בצמרת הגבוהה של המדינה שסבור או מאמין שקייב נמצאת על הכוונת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *