אחרי האמבוש ב'הארץ': בלשכת ליצמן חושפים את ארגזי הפניות

לאחר שעיתון 'הארץ' יצא במתקפה על ליצמן שדואג להקצות חצי קומה בבית החולים עבור הרבי מגור, בלשכת ליצמן חושפים את כמות הארגזים שליצמן מקבל בעניין פניות ציבור

לאחר שעיתון 'הארץ' יצא במתקפה על ליצמן שדואג להקצות חצי קומה בבית החולים עבור הרבי מגור, בלשכת ליצמן חושפים את כמות הארגזים שליצמן מקבל בעניין פניות ציבור.

מטעמו של ליצמן טענו "הוספנו תמונה וקובץ וידאו קצר המתעד ארגזי פניות הציבור שמצטברים בלשכת ליצמן. החומר המופיע בתיעוד הוא לתקופה של כ5 חודשים אחרונים בלבד. קרי כל חצי שנה אנו מגיעים לכמות הזו".

עוד הוסיפו "כל זה רק פניות ציבור מתועדות וממוסכמות. בנוסף להן יש עוד לפחות כפול פניות מידיות, המטופלות בהודעה כתובה וללא מסמכים מצורפים. זה כדי לתת פורפורציות לתופעת פניות הציבור והיקפה, שאנו גאים בה ובאופן חוקי לגמרי".

מסביבת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן במסרו בתגובה להתקפות בהארץ הבוקר: "עקב מחויבות לצנעת הפרט לא נוכל כמובן להתייחס ישירות למקרה ספציפי. אך יודגש כי כל ההליכים בנושא שהוזכר בוצעו על פי החוק ובהקפדה יתירה על כללי מינהל תקין".

לגבי פניות לשכת ליצמן לעזרה, אנו רואים זאת בזכות וכחובה, לסייע לכל מי שפונה ללשכתנו בנושאי רפואה, בדגש על כל מי שפונה, ללא הבדל דת, גזע וקהילה. זאת בניגוד מוחלט לנטען כביכול על העדפות למקורבים ומטופלים חרדים.

יש לדחות ניסיונות להכפיש את ליצמן ולשכתו בגין סיוע לזולת כי זו מדיניות ברורה עליה הודענו בראשית הקדנציה ואף פרסמנו מספרי טלפונים של צוות הלשכה כדי לסייע לציבור, כל זאת במקביל למניעת בירוקרטיה וייעול מערכת הבריאות ולא במקום זאת.

יש להבין כי חלק גדול מהפניות אלינו הינן בגדר פיקוח נפש והצלת חיים. זו חובתנו לסייע לפונים, כמובן בהקפדה על דרישות החוק והנהלים.

הדברים ניתנים לבירור ובחינה, מעולם לא בדקנו מי זה שפונה אלינו לעזרה, רוב הפונים אלינו כלל אינם מוכרים לנו ואינם שייכים לציבור החרדי ולקהילה מסויימת. חילונים וחרדים, דתיים ושאינם, ערבים ועולים, כולם שווים להשתדלות מצידנו לסיוע ועזרה אפשרית ובכל נושא רפואי.

לסיום, בלשכת ליצמן פרסמו לטובת הציבור את מספרי הטלפונים אליהם ניתן לפנות לצוות לשכת סגן שר הבריאות:
חיים יוסטמן ‭050-4121212‬
מוטי בבציק ‭050-4151111‬
אבי דז׳דק ‭052-7616112‬
דוא״ל: [email protected]

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *