אחרי ההסתה: "החרדים ישלחו גדודי ילדים" – קריאה לחרם על ויקטורי

אחד מעובדי רשת 'ויקטורי' קיבל הודעת תפוצה מקוממת במיוחד המדירה חרדים ממבצע חלה שקל: "החרדים ישלחו גדודי ילדים – אין אישור למכור לילדים". ברשת קמה מחאה והרשת נאלצה להתנצל

אחד מעובדי רשת 'ויקטורי' קיבל הודעת תפוצה מקוממת במיוחד המדירה חרדים ממבצע חלה שקל: "החרדים ישלחו גדודי ילדים – אין אישור למכור לילדים".

עוה"ד צביאל מוסקוביץ', ממשרד עורכי הדין שוורץ את מוסקוביץ' ושות', שיגר הבוקר (25/6) מכתב התראה חריף לפני הגשת תביעה למנכ"ל רשת 'ויקטורי' ובעליה, מר חיים רביד, ובו דרישה חד-משמעית להבהיר את פשר ההנחיה שניתנה ולהוקיע אותה.

לדברי עוה"ד מוסקוביץ', המשתייך לחברה החרדית בעצמו, "מדובר בהנחיה מקוממת, שאם יש לה בסיס, גובלת בהתנהגות גזענית על גבול האנטישמית שאינה מקובלת, וכולי תקווה שאין לה כל אחיזה במציאות". לדבריו, הוא הוציא את המכתב מפני שעד לרגע הוצאת המכתב לא נמסרה כל הכחשה או גינוי למפורסם.

"בתור לקוחות ומייצגים לקוחות רבים של חברתכם הנמנה על המגזר החרדי, אנו מבקשים כי תוצא הנחיה מבהירה באמצעי התקשורת ולעובדי החברה כי אין כל שחר להנחיה שניתנה", כותב עו"ד מוסקוביץ' ומזהיר כי הוא עתיד לבדוק באמצעים המצויים ברשותו האם עובדי הרשת צייתו להנחיה המקוממת. לדבריו, הוא שוקל נקיטת הליכים משפטיים נגד הגורם שנתן את ההנחיה – ככל שניתנה.

"במידה ומכתבי זה לא יזכה להתייחסות הראויה, וככל שלא יוסדר הנושא בכוונתי לפעול בכל דרך חוקית להוקעה ולמניעת התנהלות מדירה ואסורה זאת, בין היתר בהליכי תובענה ייצוגית, על כל המשתמע מכך, וכל הוצאות ההליך, לרבות שכ"ט עו"ד, אשר יתווספו לכך יחולו עליכם במלואם" מזהיר עו"ד מוסקוביץ במכתבו.

עו"ד מוסקוביץ מסיים את מכתבו בדרישה חד משמעית: "הנכם מתבקשים באמצעות הח"מ להגיב לפנייתנו זאת, וזאת לא יאוחר מתום 7 ימים מקבלת מכתבי זה. התראה נוספת לא תישלח!". ממשרדו נמסר כי עד לרגע זה לא הגיעה תשובה למכתב זה מטעם רשת 'ויקטורי'.

בעקבות ההודעה הפוגענית :יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני קורא לחרם נגד רשת 'ויקטורי'. "לא נעבור לסדר היום לאחר שמעמידים את הציבור החרדי בחזית הקורונה על לא עוול בכפו", "אחת הדוגמאות היא רשת ויקטורי שפרסמה התבטאות קשה נגד הציבור החרדי, וזה פרי ההסתה הנובע מעלילת דם. אני קורא לציבור שלא לרכוש ברשת ויקטורי עד שתתנצל על המעשה".

גם בש"ס גינו את ההודעה: "הסתה כנגד הציבור החרדי בחודשים אחרונים היא זו שהביאה להודעות פוגעניות והזויות שכאלו. הציבור החרדי צריך להדיר את רגליו מרשת "ויקטורי". רק ירידה בהכנסות הרשת, תוביל ללימוד לקח אמיתי – שלא פוגעים בציבור החרדי".

גם ברשתות החברתיות נשמעו קריאות להחרים את הרשת בעקבות הפרסום. אחד הגולשים כתב: "בושה וחרפה, הייתי מחרים את הרשת הזו רק בשביל אמירה כזו גזענית". גולשת אחרת קראה: "לא לקנות מהזבל הזה, לפגוע לו בפרנסה". גולשת נוספת הגיבה: "להחרים אותו, בושה בושה. מי שלא מרחם על הבריות – האל לא ירחם עליו".

רשת ויקטורי הביעה התנצלות על הדברים שנכתבו בקבוצה הפנימית. בהודעת ההתנצלות נכתב: "הרשת קיבלה אחריות מלאה על הדברים ומביעה את התנצלותה הכנה. אנו מצטערים על כל פגיעה במגזר שלם. זאת לא דרכנו. סליחה ומחילה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *