אחרי היריקות: נשיא גרמניה ביקר בבית של הרב טייכטל

בצעד מפתיע והיסטורי, נשיא גרמניה החליט לקיים ביקור בביתו של רב העיר ברלין, הרב יהודה טייכטל שליט"א, לאחר שהותקף על ידי אנטישמים בדרכו מבית הכנסת. הנשיא לרב טייכטל: "באתי הנה לומר שבגרמניה אין שום מקום לאנטישמיות"

במחווה נדירה ויוצאת דופן מסוגה, נשיא גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר הגיע הערב (ראשון) לביקור אישי בביתו של רבה שם ברלין, הגאון הרב יהודה טייכטל שליט"א, שבוע ימים לאחר שהותקף על ידי אנטישמים, בעת שצעד מבית הכנסת לביתו.

מאז פרסום האירוע, במהלכו שני דוברי ערבית קיללו וירקו לעבר הרב, הוא קיבל שיחות טלפון רבות מאישי ציבור בכירים מכל גווני הקשת, שביקשו לחזק את ידו ולגנות את האנטישמיות.

הערב, כאמור, נשיא גרמניה ביקש לחזק אישית את הרב טייכטל והגיע לביתו, שם התקבל על ידי הרב ורעייתו הרבנית. הנשיא הגרמני אמר בפתח ביקורו המיוחד: "באתי הנה לומר שבגרמניה אין שום מקום לאנטישמיות. אני פה גם להצהיר זאת וגם כדי לבקר חבר". 

הנשיא הגרמני סיפר שחזר מנסיעה והדבר הראשון שעשה זה לקיים את הביקור. "השיטה של המנהיג שלנו, הרבי מליובאוויטש, זה להפוך חושך לאור", אמר הרב טייכטל לנשיא הגרמני והציע לו לאמץ את החלטת הרבי על "רגע של שתיקה" בבתי הספר במדינה.

הנשיא האזין ברוב קשב למסרים מעוררי ההשראה ובסיום העניק לו הרב טייכטל דולר של הרבי מליובאוויטש. "הנשיא מאוד התרגש", סיפר הרב טייכטל. 

במהלך הביקור הממושך והתקדימי, ביקש הנשיא לשמוע על הפעילות הענפה של הרב טייכטל שהביא את החיים היהודיים בעיר לשיאים גדולים. בין היתר סיפר לו הרב טייכטל על בניית הקמפוס היהודי הגדול בלב העיר. 

בסיום הביקור, שב וחיזק הנשיא את הרב היהודי והתבטא כי האירוע נגע לליבו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *