אחרי יא יא פינק: אהוד ברק מצרף את דרעי

עו״ד שגית פרץ דרעי מצטרפת למפלגה החדשה בראשות ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק – עו"ד שגית פרץ דרעי. עורכת דין עצמאית, מתמחה ועוסקת בדיני מקרקעין, רשויות מקומיות, תכנון ובניה והמגזר החקלאי

עו״ד שגית פרץ דרעי מצטרפת למפלגה החדשה בראשות ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק – עו"ד שגית פרץ דרעי. עורכת דין עצמאית, מתמחה ועוסקת בדיני מקרקעין, רשויות מקומיות, תכנון ובניה והמגזר החקלאי.

בוגרת מוסדות בני עקיבא, בעלת תואר ראשון במשפטים ומסיימת תואר שני בתלמוד.

תלמידה חכמה ופעילה פמיניסטית. ממובילות הגל הפמיניסטי הדתי של העשור האחרון. מלמדת ומרצה במגוון מוסדות ובתי מדרש בארץ ובעולם בנושאי יהדות, פמיניזם, תלמוד, מזרחיות והלכה ספרדית. כותבת בבמות שונות.

היא מייסדת ויושבת הראש הראשונה של פורום הנשים של מפלגת הבית היהודי וחברת ועדת החוקה של המפלגה עד שלהי 2014.

פעילה במאבקים חברתיים וציבוריים רבים על צביונם של העיר בית שמש וחבל עדולם. חברת ועדת ההיגוי של ענבר – בית ספר ממלכתי חילוני פמיניסטי לבנות מיסודם של האגודה לקידום החינוך ומנהל חינוך ירושלים (מנח"י) ילידת מושב תירוש שבחבל עדולם, תושבת בית שמש. אמא לאחיה ומלאכי.

שגית פרץ דרעי מסרה: ״אני נמצאת בלב העשייה החברתית והפוליטית. תמיד ראיתי לעצמי תפקיד של פורצת דרך מתוך ערכים של פמיניזים ויהדות.

לדבריה,"אני כואבת את החיבור שנוצר בין יהדות לאומית להקצנה לאומנית. אני דוגלת ביהדות משתפת, סובלנית העוסקת בתיקון עולם. אנחנו נדרשים להכרעות נוקבות על מנת לגבש תשתית חדשה להסכמות חברתיות שיאפשרו את המשך החיים המשותפים בבית הלאומי שלנו. ההסכמות הללו חייבות להישען על החיבור שעליו קמה המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית. הציונות הדתית חייבת לחבר מחדש את השותפות שלה לערכים אלה – ולחזור להבנה הערכית והמוסרית ששלמות העם חשובה מכל דבר אחר ושהיא הערובה להמשך קיומו של הבית השלישי.
אני מאמינה שהמנהיגות, הניסיון, הנחישות והאומץ של ברק לצד קבוצת אנשים מנוסים וצעירים מחויבים היא הדבר הנכון לישראל בעת הזו. המדינה היא של כולנו. אין אדם גדול מהמעשה הלאומי.״

אהוד ברק, ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר מסר: ״אני שמח מאוד על הצטרפותו של שגית. ישראל היא פסיפס אנושי. עצמתה החברתית, כמו גם הלכידות הפנימית בה, קשורים במתן ביטוי אמיתי למגוון התרבותי הרחב שיש לנו. שגית מייצגת יהדות בטוחה בעצמה שקשורה בטבורה לרעיון הציוני, למתינות של בית הלל ולאחריות כלפי שמירה על צביונה היהודי והדמוקרטי של המדינה ברוח בית הלל.״

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *