אחרי מאבק תחרותי מרשים: הוכתרה כלת התנ"ך העולמי

החידון נערך בסימן "ערבות הדדית" "הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד" (תהילים קל"ג) במקום השני – משה גלידאי – ישראל – כיתה י"א, ישיבת מקור חיים, כפר עציון, במקום השלישי זכה – חיים נתן שילדס – ארצות הברית, במקום הרביעי זכתה – מרים שרם – מקסיקו

שר החינוך, רפי פרץ: ״התנ"ך הוא הנכס התרבותי הגדול ביותר של מורשת ישראל ואמונתה. שורשיו קיימים ושזורים בנו בכל עת, עוד מראשית האנושות כולה. התנ"ך הוא היצירה המחברת בין כולנו, עם הנצח היהודי- ללא כל קשר למחלוקות הקיימות בחברה. הקניית ערכיו היא חשובה החשובה ביותר לעם היהודי, הוא הקנה לעולם ערכים מהותיים שבלעדיהם ספק אם היינו עם מיוחד שכזה. התנ"ך עוסק בעברו של עם ישראל ובייעודו. קירוב בני הנוער לתנ"ך, פסוקיו, רזיו ופרקיו הוא נדבך חשוב לחיזוק השורשים בארץ וחיבור למקורות. השנה לאור משבר הקורונה, נערך החידון במתכונת קצת שונה אך רוח התנ״ך, אוצרותיו ומטעמי תכולתו לא משתנים ולו לרגע אחד״.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "חידון התנ"ך הוא אבן דרך בתהליך ערכי לחיבור יהדות התפוצות לספר התנ"ך, החשוב שבנכסי צאן הברזל של העם היהודי. החידון מתקיים השנה במתכונת ייחודית, לאור הנסיבות, על מנת לאפשר התמודדות מלאה של בני נוער מכל קצוות תבל, וכדי להמשיך לשמר, לחזק, ולהעמיק את הקשר עם אחינו שבתפוצות. אנו מברכים את כל המשתתפים, ומקדמים בברכה את המסר המרכזי שעולה מהחידון: הערבות ההדדית. חג עצמאות שמח".

חידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי נערך היום (ד'), במעמד שר החינוך – הרב רפי פרץ, יו"ר הכנסת – בני גנץ, מנכ"ל משרד החינוך – שמואל אבואב, יו"ר הסוכנות היהודית – יצחק (בוז'י) הרצוג והגב' מרים פרץ. החידון התקיים בהנחייתו של ד"ר אבשלום קור.

על רקע נגיף הקורונה ועל פי הנחיות משרד הבריאות נערך החידון שלא בנוכחות קהל. המתמודדים מחו"ל השתתפו באמצעות ניידות שידור בארצות מוצאם.

חידון התנ"ך נועד ללכד את העם היהודי בישראל ובגולה סביב ספר הספרים, שורש הזהות היהודית וערכיה. לשלב הגמר העפילו 16 מתמודדים מצטיינים מהארץ ומחו"ל אשר גברו בשלב הקדם פומבי על 66 מתמודדים מ-29 מדינות שונות, בהן: אוסטרליה, אוקראינה, אורוגוואי, אזרבייג'ן, אנגליה, ארגנטינה, ארה"ב, אתיופיה, בוסניה, ברזיל, גאורגיה, גיברלטר, דרום אפריקה, הולנד, הונגריה, ונצואלה, מולדובה, מקסיקו, ישראל, ספרד, פולין, פנמה, צ'כיה, צרפת, קולומביה, קוסטה ריקה, קנדה ורוסיה.

אלו רשימת המתמודדים שעלו לשלב הגמר:

? בת שבע שוואב – אנגליה
? אילנית בקארי – ארגנטינה
? שיילה מיכל רייף – ארגנטינה
? חיים נתן שילדס – ארצות הברית
? יהודה זינברג – ארצות הברית
? עזריאל וינר – ארצות הברית
? קיילה סיפריס – דרום אפריקה
? יהודה ברט -דרום אפריקה
? רות כהן – ישראל – כיתה י"א, אולפנת בהר"ן, גדרה
? יונתן אטדגי – ישראל – כיתה י"ב, מקיף ז' אשדוד
? משה גלידאי – ישראל – כיתה י"א, ישיבת מקור חיים, כפר עציון
? דנית גולדינפלד – ישראל – כיתה י"ב, הגימנסיה הריאלית ראשל"צ
? יצחק קטן – מקסיקו
? ניצה קטן – מקסיקו
? מרים שרם – מקסיקו
? אסתר עמאר – פנמה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *