אחרי רון קובי- האם טבריה היא היעד הבא של ש"ס?

שר הפנים אריה דרעי: "טבריה זקוקה לסיוע ואני שמח שהצלחנו לסייע לה"

משרד הפנים יקצה לעיריית טבריה 20 מיליון ₪ במסגרת החלטת הממשלה, שאותה הובילו רה"מ נתניהו, שר הפנים אריה דרעי ושר התיירות אסף זמיר, ולפיה תוענק לעיר חבילת סיוע כוללת בגובה של כ-52 מיליון ₪.

משרד הפנים יעביר לעירייה 15 מיליון ₪ לטובת פיתוח התיירות בעיר, שיופנו לקיום אירועי רבי משתתפים חד פעמיים, לשיווקם ולהקמת יחידת תיירות עירונית ותפעולה.

כמו כן, יועבר ע"י המשרד מענק חד פעמי בסך 5 מיליון ₪ לצורך מימון פעולות מיוחדות מוטות תיירות בתחום שיפור פני העיר (ניקיון ותחזוקה באזורי התיירות בעיר).

שר הפנים אריה דרעי: "טבריה זקוקה לסיוע ואני שמח שהצלחנו לסייע לה. העירייה, שמנוהלת ע"י ועדה ממונה מטעם משרד הפנים, תדאג שכל שקל יגיע ליעדו, לטובת פיתוח ועידוד התיירות שהיא מקור ההכנסה והפרנסה החשוב ביותר לעיר ולתושביה."

עיריית טבריה נמצאת מזה כ – 20 שנה בהליכי הבראה. העירייה התקשתה עד כה לאזן את תקציבה השוטף וגוררת גירעון מצטבר של כ – 30% מתקציבה. כחודשיים לפני פרוץ משבר הקורונה ובעקבות אי העברת תקציב העירייה בזמן המוגדר עפ"י חוק, מונתה לעירייה ועדה ממונה מטעם משרד הפנים. בכך למעשה, לקחה הממשלה את העיר תחת חסותה.

העיר טבריה נכנסה למשבר הקורונה במצב כלכלי קשה ובגרעון מצטבר של כ-95 מיליון ₪. עקב התפרצות הנגיף בישראל, ובהמשך להתפרצותו ברחבי העולם, החלה הממשלה בהטלת מגבלות ששיתקו את מרבית ענפי המשק.

הענף שנפגע ביותר היה ענף התיירות והאירוח, ששותק כמעט לחלוטין. כל אלה הביאו את ממשלת ישראל לאשר חבילת סיוע לעיר בגובה של כ-52 מיליון ₪.

מענקי הסיוע יועברו לעירייה ממשרדי ממשלה שונים: משרד הפנים, משרד התיירות, המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ומשרד הכלכלה, כשאת המתווה גיבשו יחד רונן פרץ – מנכ"ל משרד רה"מ, מרדכי כהן – מנכ"ל משרד הפנים, אמיר הלוי – מנכ"ל משרד התיירות וליאור פרבר – סמנכ"ל משרד רה"מ.

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אבי

    זהירות כל תושבי טבריה צריכים
    להיזהר ממשרד הפנים ולשמור על העיר
    שלא יהפכו אותה לעיר חרדית משיחית

    רוצים לנפוך את טבריה לעיר חרדית |
    הגב
  2. טבריה עיר ללא תקנה

    אריה דרעי סימן את טבריה כיעד לכיבוש, עכשיו אחרי שהמשימה הראשונה הושלמה בחסות בית המשפט שהעדיף לתת מנדט לעסקונה ודחק לתהום את רצון הבוחר בטענה משוללת כל יסוד. טבריה כבר לא תתאושש, עד לבחירות יגיעו אלפי חרדים שימשכו את העיר לתחתית. ליצמן מהצד השני יזרים הטבות ממשרד השיכון, כבר היום הוא הודיע על ביטול מס שבח לדירה שניה לערים בצפון בינהם טבריה. יאללה טבריה…בני (ה)ברק של האייטולות הגיעו…טבריה עיר ללא תקנה.

    שרון רביב |
    הגב
  3. טבריה מתחרדת להחריד

    רק לו לחלק את הכסף לחרדים יש כאן בעיות רבות לטיפול תעסוקה.חינוך.פשיעה. קשישים. משפחות נזקקות התיירות כרגע מתה בכל הארץ…. אז איזה השקעה בתיירות????????????? לא לחלק למוסדות דת ישיבות וכו.. סתם חבל .

    אני |
    הגב