אחרי שקלי: מי העריק הבא של ימינה שיבגוד בבנט?

אחרי שבוגר הסיירת לשעבר, חבר הכנסת עמיחי שיקלי, הדהים את חברי סיעת ימינה והודיע כי לא יתמוך בממשלה עם לפיד, בליכוד מנסים לגייס עריק נוסף מימינה שימוטט את חלום ראשות הממשלה של נפתלי בנט

אחרי שבוגר הסיירת לשעבר, חבר הכנסת עמיחי שיקלי, הדהים את חברי סיעת ימינה והודיע כי לא יתמוך בממשלה עם לפיד, בליכוד מנסים לגייס עריק נוסף מימינה שימוטט את חלום ראשות הממשלה של נפתלי בנט.

אחת השמות שנפוצו ועלו כאופציה שתערוק היא עידת סילמן שידועה בדעותיה הניציות. בליכוד מודים שהם לוטשים עיניים לכיוונה ומנסים לשכנע אותה לסרב לממשלת אחדות.

"מה קורה עם הגברת סלמן, איפה האג’נדה הימנית שלה נעלמה, לא הפסיקה בפטריוטים לספר כמה שהיא ימנית, ובזמן אמת הולכת אחרי בנט בעיוורון מוחלט", כתב אחד הגולשים בטוויטר.

הערב פרסמה איילת שקד פוסט תמיכה בבנט, "אפשר לספר סיפורים ולמלא את הארץ ספינים, אבל בסופו של דבר נתניהו לא הצליח להקים ממשלת ימין, בגלל התנגדות סער וליברמן, ובגלל ההתעקשות של בצלאל.
מתחילת הדרך, 7 המנדטים של ימינה היו חלק מגוש הימין, ללא תנאים וללא חרמות. אני הולכת עם נפתלי דרך ארוכה. נכנסנו יחד לחיים הציבוריים. אני לא בטוחה שיש תקדים לאמון שיש בינינו.
אני רוצה להבהיר: נפתלי הגיע למשא ומתן עם נתניהו בידיים נקיות, בלב פתוח ובנפש חפצה. הוא ישב בישיבות ליליות, פגש את כל מי שיכל, הפך כל אבן, כדי שתקום ממשלת ימין.
ראיתי זאת בעיניי – הוא עשה כל שביכולתו, וגם מעבר לכך, כדי שזה יקרה. אני יכולה להבין את הבלבול וגם את הכעס, אבל לא אתן יד להשמצות פרועות: בנט אמר מההתחלה שינסה להקים ממשלת ימין וכך עשה.
הוא גם אמר שיעשה כל מאמץ למנוע בחירות נוספות – וכך כעת הוא יעשה. כמו שאמרנו, תמיד נחתור ונעדיף ממשלת ימין.
אנחנו אנשי ימין אידיאולוגים שאחראים לחלק מהמהפכה שהתרחשה פה בשנים האחרונות. הכנסנו לשיח הפוליטי את ערך הריבונות כשנאום בר אילן היה המצפן, שינינו את השיח המשפטי משיח פרוגרסיבי לשיח שמרני, התחלנו להסדיר את ההתיישבות ושינינו את השיח מפינוי להסדרה. על כל הערכים האלה נעמוד, תמיד.
אני מכירה את נפתלי היטב ומאמינה בכנותו, באהבה הגדולה שלו לעם הזה, וביכולת שלו להתעלות ברגעי משבר.

חבריו מהצבא של ח"כ שיקלי, בוגרי יחידת אגוז היו עצבניים: "לא זוכרים שהיו שם ׳אחים׳ מחסידות גור או מחסידות אחרת ולא ליטאים מבני ברק ולא יוצאי נערי הגבעות של בן גביר – ׳אחיו לגוש הפוליטי המותר׳.
ההחרמה של שיקלי של מפלגות השמאל הציוניות היא יריקה בפני חייליו בעבר שמאחים הפכו למנודים."

החלטתו חבר הכנסת שיקלי להתנגד לממשלת השינוי משאירה את לפיד ובנט עם אצבע אחת פחות בהשבעת הממשלה. 57 תומכים מול 53 מתנגדים כשבטווח המפלגות הערביות. אפשרויות של בנט ולפיד הן תמיכה אקטיבית של רע״ם- במקרה כזה יהיו להם 61 מנדטים. עבאס כבר הודיע שהוא רוצה להיות חלק אקטיבי ולא להימנע או להיעדר. הבעיה היא שלצד הימני בממשלה קשה יותר לעכל תמיכה אקטיבית מה שעשוי להוליד מורדים נוספים.2. להסתפק בהימנעות של רע״ם אך בגלל שינוי העמדה של שיקלי, בנט ולפיד יצטרכו שלפחות עוד 2 מפלגות ערביות ימנעו. תע״ל של טיבי וחד״ש של עודה. מן נסתם גם הישענות על שלושתן מאתגרת את בנט ציבורית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *