אחרי ששיקלי הבריז: בנט קורא להקמת ממשלת חירום

לאחר שחבר הכנסת שיקלי הבריז לו, והודיע כי יתנגד לתמוך בממשלה עם לפיד, יו"ר ימינה, נפתלי בנט, קורא להקמת ממשלת חירום יחד עם כל המפלגות

לאחר שחבר הכנסת שיקלי הבריז לו, והודיע כי יתנגד לתמוך בממשלה עם לפיד, יו"ר ימינה, נפתלי בנט, קורא להקמת ממשלת חירום יחד עם כל המפלגות, "או בחירות או ממשלת חירום." הערכה היא כי בנט חותר להקמת ממשלת אחדות עם לפיד שבהמשכה הוא יצרף את החרדים. יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני מסר בתגובה להצהרה של נפתלי בנט – את כל הדברים שבנט אמר אפשר גם לומר על ממשלה מהימין, הרי לא לנו ולא להם יש 61 מנדטים להקמת ממשלה. אף אחד לא טיפש, בנט מהרגע הראשון העדיף ממשלה עם לפיד ולא עם נתניהו. אני דוחה את הזמנתו להצטרף לממשלה שכזו, "לא. תודה".

"בערב הבחירות הבטחתי – מה שהיה הוא לא מה שיהיה.", אמר בנט בפתח דבריו, האמת היא פשוטה – נתניהו נכשל בהרכבת ממשלה ימנית. עשיתי הכל, יחד עם חבריי, כדי שזה יצליח. חברי הכנסת של ימינה היו מהראשונים שהתייצבו ואמרו פומבית – ניכנס לממשלה ימנית. לא דרשנו שררה. דרשנו ממשלה שאכפת לה מהאזרחים. "

לדברי בנט, "משך 28 יום הפכנו כל אבן, עשינו כל מאמץ, בשיתוף עם ראשי מפלגות אחרים מגוש הימין שגילו אחריות ורצון טוב. בנט גילה כי "אפילו ביממה האחרונה עשינו ניסיון אחרון להותיר אפשרות לממשלת ימין, אך נתניהו טרק עליה את הדלת."

"ועכשיו יש שתי אופציות", המשיך בנט, "להמשיך בעוד בחירות ועוד בחירות עם עסקים קורסים,- או להקים ממשלת חירום רחבה, מאתגרת אמנם, אבל כזאת שתוציא את העגלה מהבוץ. פשוט. שתי אופציות. או בחירות או ממשלת חירום. אני אעדיף להוציא את העגלה מהבוץ במקום שהעגלה תתחפר ותטביע את כולנו."

אני רוצה לפנות פה לחבריי הטובים בימין ולומר להם: זה הזמן לעצור ולחשב מסלול מחדש.

בנט הזמין את כל המפלגות לקואליצית החירום: "כל מפלגות הימין מוזמנות פנינה. אל תתלוננו על המציאות, תייצרו מציאות. הדלת פתוחה בפני כל המפלגות לצורך ההקמה. יש רק קו אחד שמנחה אותנו: לא לבחירות חמישיות.
מי שלא מצטרף לממשלת אחדות, פוגע באחדות. מי שמנסה להוביל אותנו לבחירות חמישיות, ימצא אותנו מולו. אינני יכול להבטיח שנצליח בהקמת ממשלת החירום הזו, אבל אני מבטיח שננסה."

בנט תהה, "האם באמת ח"כ עומר ברלב ממפלגת העבודה וח"כ מתן כהנא אינם יכולים לשבת באותה קואליציה? האם אנשים שמסוגלים להילחם יחד בלבנון או בעזה, אינם מסוגלים לשבת יחד באותה ממשלה? זה באמת כ״כ לא אפשרי? הממשלה שאנו שואפים להקים לא תהיה ממשלת נגד, אלא ממשלת בעד. בעד האוב, בעד הרוגע, בעד הפעילות, הפעולה, בענייניות. זה אפשרי.

לסיום אמר בנט, "על מנת להקימה לא נחסוך בשום מאמץ, אך לא נשלם כל מחיר. לא במחיר עקרונותינו וערכינו. בימים הקרובים ניכנס למ"מ ונעמוד על עקרונות היסוד החשובים לנו במחנה הימין. "

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *