איה קרמרמן במתקפה נוקבת על ירון לונדון: "פוסט פוגעני ומגעיל"

איה פונה ישירות לירון לונדון וכותבת: "'לעולם יהא אדם ירא שמיים'. לא מאמין בזה שיושב בשמיים? לפחות תאמין ב'לעולם יהא אדם'. לונדון אולי לא מחכה לי. אבל בגלל שהוא חלק מהעם שלי, אחכה לו בכל יום שיחזור בתשובה".

"לצערי, נחשפתי למשנתו הגועלית של ירון לונדון. פוסט המשווה את החרדים לתאואים מסרט של נשיונל ג'אוגרפיק. כנראה שאפשר לכאוב יותר, הרבה יותר". כך פותחת איה קרמרמן פוסט נוקב במיוחד שכתבה כתגובה לדבריו הבוטים של ירון לונדון.

לפני מספר ימים, העלה לונדון פוסט בו הוא משווה את האסון המירון לאסון בסין, והסביר שמבחינתו אין ביניהם הבדל, ושאין בו כל עצב. דבריו היכו בהלם אנשים מכל גווני הקשת הישראלית, שמיהרו לכתוב תגובות גינוי. קרמרמן, שגדלה בתל אביב והיה אמורה להיות, כדבריה "ממשיכת הביצה הברנז'אית, אותה לונדון הקים בצעירותו", הזדעזה מדבריו הבוטים וחסרי הרגישות של ירון לונדון, וכך כתבה: "נולדתי בתל אביב. מגיל אפס סירנת האמבולנס היא חלק מפסקול חיי. מעולם לא חשבתי על החולים באמבולנס, עד שחזרתי בתשובה. גם היום, בירושלים, אני גרה בין שני בתי חולים. הסירנות ממשיכות להוות חלק מפסקול חיי, אבל בכל פעם, אוטומטית, הפה ממלמל פרקי תהילים. האידישע מאמע בתוכי מתעוררת לחיים. החלק היהודי שבי שמדבר בשפת החמלה".

קרמרמן ממשיכה את הפוסט הנוקב ומספרת איך ילדיה יודעים שתפילה שגורה על שפתיה בכל פעם שעובר אמבולנס. תפילה עבור מי שבתוך האמבולנס, ועבור בני משפחתו: "בעיני זה לא רלוונטי, יהודי, ערבי, נוצרי, דרוזי. יותר מעניינת אותי האמא המפוחדת של הילד ששוכב באלונקה. חמלה היא רגש אנושי, זו זכות שקיבלנו בגלל שנבראנו בצלמו ובדמותו".

את הפוסט היא ממשיכה במסר מטלטל: "אנחנו לובשים אותו דבר. אני לא מכוונת ל'דוסים'. אני מתכוונת לעם שלנו". היא מסבירה את דבריה בשלל דוגמאות, החל מרצח רבין, דרך חטיפת הנערים לפני 7 שנים ועד מחנות ההשמדה: "לבשנו דמעות ולב שבור, לבשנו אכפתיות, דאגה, גמלנו יחד חסדים ואמרנו תפילה. הלבוש שלנו פנימי. כי זה העם שלנו, זו האמת שאנחנו".

לסיום היא פונה ישירות לירון לונדון וכותבת: "'לעולם יהא אדם ירא שמיים'. לא מאמין בזה שיושב בשמיים? לפחות תאמין ב'לעולם יהא אדם'. לונדון אולי לא מחכה לי. אבל בגלל שהוא חלק מהעם שלי, אחכה לו בכל יום שיחזור בתשובה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *