" אין לנו רוב, אבל בקרוב יהיה": נתניהו תקף את המחטף של כחול לבן

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בישיבת סיעת הליכוד את כחול לבן על המחטף שעשתה עם מינוים של 61 שופטים בתוך 3 שעות בלבד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בישיבת סיעת הליכוד את כחול לבן על המחטף שעשתה עם מינוים של 61 שופטים בתוך 3 שעות בלבד.

"החיסונים בדרך", אמר בתחילה נתניהו, "אנחנו עובדים על זה יומם ולילה. אנחנו עושים את זה בצורה המקצועית והטובה ביותר לאזרחי ישראל. עד שהחיסונים יגיעו אנחנו צריכים להקפיד על הכללים ולהקפיד על ההחלטות הנכונות. אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה. כשרואים את סוף המלחמה".

"אם לא נפעל נכון", התריע ראש הממשלה, "דווקא בשעה שרואים את הסוף, אנשים עלולים לחלות ולמות כשאפשר למנוע את זה. הדרך היחידה למנוע את זה היא למנוע ככל הניתן התקהלויות ומגעים מיותרים. התחלואה בעלייה ואנחנו לא רוצים לחכות לעוד עלייה שיהיה קשה לעצור. לכן אנחנו רוצים לכנס היום את קבינט הקורונה ולקבל החלטות נכונות, תקיפות, לא פופוליסטיות, שמגבילים את ההגבלות גם בהיקף ובתקופת הזמן. זה מחייב אחריות וגילינו את זה בגל הראשון והצלחנו גם בגל השני, כשהורדנו את התחלואה והתמותה לתחתית של מדינות אירופה. זה מחייב אותנו גם עכשיו בגל השלישי ואני מקווה שהשותפים שלנו יעשו את אותו הדבר."

מכאן עבר נתניהו לתקוף את כחול לבן על המחטף שביצעו, "בכל פעם שהדרג המדיני רוצה למנות מישהו, המערכת המשפטית דורשת שנקיים עשרות דיונים, פרוטוקולים, נראה שפעלנו בשיקול דעת, בדיונים אינסופיים. אבל אתמול, בוועדה לבחירת שופטים, בדקו 136 מועמדים ב-3.5 שעות, זמן ממוצע של 2 דקות למועמד."

נתניהו המשיך: "אני לא מדבר על מינוי כזה או אחר, אני לא נכנס לזה בכלל. ייתכן שיש הרבה מועמדים ראוייים. אני מדבר על התהליך, על השיטה. זה מצטרף לשורה ארוכה של ליקויים שנחשפו במערכת אכיפת החוק. אני חושב שרוב הציבור מבין היום שצריך לעשות רפורמות רציניות במערכת הזאת, כך זה לא יכול להימשך.

לדבריו, "אמיר אוחנה כשר משפטים ניסה לתקן את זה, בניגוד לקודמיו הוא פעל בתקיפות רבה, אבל אנחנו צריכים רוב. היום אין לנו את הרוב הדרוש לכך, אבל אני מקווה שיהיה לנו בקרוב."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *