איראן עונה לטראמפ: "התגרות ברצח וטרור כלכלי לא יביאו לסופה של טהרן"

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, משיב לדבריו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שאמר כי "אם איראן רוצה מלחמה, זה יהיה הסוף שלה".

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, משיב לדבריו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שאמר כי "אם איראן רוצה מלחמה, זה יהיה הסוף שלה". זריף כתב בחשבון הטוויטר: "טראמפ מקווה להשיג את מה שאלככסנדר הגדול וג'ינגיס חאן לא הצליחו. במשך אלפי שנים העם האיראני עמד בגבורה מול תוקפנות. התגרות ברצח עם וטרור כלכלי לא יביאו לסופה של טהרן".

זריף הוסיף: "נסו לנהוג בכבוד – זה עובד"

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, צייץ אתמול בטוויטר לאחר התקרית בעיראק כי "אם איראן רוצה להילחם, זה יהיה סופה הרשמי של איראן. לעולם אל תאיימי שוב על ארה"ב."

מוקדם יותר, רקטה נורתה לעבר ה"אזור הירוק" שבמרכז בגדד, בו שוכנים מבנים ממשלתיים ושגרירויות זרות, כולל שגרירות ארה"ב. עדיין לא ידוע מי שיגר את הרקטה, ומה היה היעד.

שר החוץ האירני מוחמד זריף שיגר מוקדם יותר היום מסר מרגיע ובריאיון לסוכנות הידיעות הממשלתית של אירן אמר כי הוא לא מאמין שתפרוץ מלחמה עם ארה"ב משום שטהרן אינה מעוניינת בעימות צבאי. זריף הוסיף כי "אף מדינה לא משלה את עצמה שהיא יכולה להתמודד צבאית עם אירן".

גורם בכיר במזכירות המדינה האמריקנית מסר לרשת "סקיי ניוז" בערבית כי רקטה מתוצרת מקומית נפלה ליד השגרירות האמריקנית בבגדד, ללא נפגעים או נזקים משמעותיים. הבכיר הבהיר כי התקרית לא השפיעה על המצב ביתר המתקנים בעיראק שבהם נמצאים אזרחי ארה"ב, וכי הממשל מברר את פרטי התקרית.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *